menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Column Stagaires

WeSs

WeSs

Stagaires...

Wat moet je ermee? Ze willen leren, en als je ze iets wilt leren dan willen ze het niet omdat ze denken dat ze het niet kunnen. Bovendien zijn ze nog zwaar irritant en bijdehand ook!
Nou nou nou, ik lok het ook wel een beetje uit maar toch zijn ze bijdehand.
Trouwens, ik met mijn zeventien jaar moet samen met mijn collega's 4 stagaires begeleiden die het hele jaar ons vergezellen. een jongen en drie meisjes, allen 20 jaar...
Ik moet best wel lachen als ik zie dat ik al veel verder als hun ben, ik kan meer en ik weet meer.
Dan denk ik bij mezelf van; dat had je allang moeten weten!
Nouja, ik zei zo net dat ze best irritant zijn, maar af en toe ook wel nuttig... Behalve als je weer eens een leeuwenbek tegen je gezicht krijgt aangegooit. Voorbeeld: Stagaire zegt tegen mij; kijk deze leeuwenbek is niet mooi, moet ik hem weg gooien? toen antwoorde ik; jaaa hij lijkt een beetje op jou eigenlijk moeten we jou ook weggooien, vervolgens kreeg ik de leeuwenbek vol tegen mijn gezicht!
Oke oke, ik was misschien een beetje grof, maar kom op! een geintje kan toch?
Nouja, ik wil hun veel dingen leren over wat ik allemaal mee krijg, zoals grote boeketten maken.
Hun kunnen dat niet omdat ze zeggen dat ze te kleine handen hebben. Dus ik zeg als je het goed doet dan heb je geen grote handen nodig, dus toen legde ik het allemaal uit hoe je het het beste kon doen. Nou na al mijn uitleg (ze snapte het tig keren niet) zeiden ze dat ze het niet konden.
Dat vind ik niet leuk, dan wil je ze dingen leren, mogen ze leren, kunnen ze leren en dan willen ze het niet. Ik als stagair bij andere bedrijven wou graag leren en met elk leermoment lette ik erg goed op en ik onthoud alles heel goed. Dat is misschien wel het verschil tussen mij en de stagaires!

(ps: Ik zou het leuk vinden om dit elke week te doen, als de andere users het ook leuk vinden!)
Maar dan wel wat positiever hoor
zaterdag 25 oktober 2008 - 20:24
cetinel

Cetinel

goede ingesteldheid: bij voorbaat zeggen dat ze iets niet kunnen......
zaterdag 25 oktober 2008 - 23:38
Jose47

Jose47

Hoi Dess,

Ik zou maar wat blij zijn mocht ik een tijdje met je meelopen en zovééél kunnen leren ..... waarom beginnen ze er dan ook aan.
Ik vermoed dat ze er gewoon niet goed tegen kunnen dat jij jonger bent dan hen ..... en zoveel meer kan.

Bij ons zegt men : men leert door het te doen ......of wie niets doet doet niets verkeerd....

Groetjes
Josée
zondag 26 oktober 2008 - 08:44
hommeltje

Hommeltje

Wat moet je ermee? Ze willen leren, en als je ze iets wilt leren dan willen ze het niet omdat ze denken dat ze het niet kunnen. Bovendien zijn ze nog zwaar irritant en bijdehand ook!

Dit klinkt natuurlijk ook een beetje betweterig ook hé .vind ik persoonlijk.ook al zou je gelijk hebben.

Inderdaad de leeftijd misschien.faalangst, of de manier waarop je het zegt.sommige zijn nou eenmaal allergies voor dat. Ik denk altijd maar ik ben ook jong geweest, en niet ieder is hetzelfde hé.Ja van die leeuwenbek is wel beetje erg grof.probeer je als gelijke te zien,ook al weet je er meer van. vraag eens hoe zij het zouden doen ,misschien is dat een manier.
Je zal het best wel goed bedoelen. ga ik van uit tenminste
maandag 27 oktober 2008 - 16:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).