Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij starten een particulier bedrijf waar mensen met een verstandelijke beperking droogbloemstukken kunnen maken. nu kunnen we natuurlijk overal wel droogbloemmateriaal en droogbloemen gaan inkopen, maar we willen er ook voor onze doelgroep een activiteit van maken.
wie helpt ons bij het verzamelen van bloemnamen die we kunnen gaan drogen en hoe we dat moeten doen.
van rozen, pioenen en anjers weten we dit al. en ook hoe we bladeren van bomen kunnen gaan drogen.
Is er ergens een boek of ander schrijven waar dit allemaal in staat.
alvast heel erg bedankt.
In januari 2009 hopen we van start te gaan, mocht je belangstelling hebben dan kun je vanaf dan op onze site terrecht. we houden je op de hoogte!!!
Als je me je e-mail met een persoonlijk bericht wil doorgeven, zal ik een artikel doorsturen.
Langs het forum lukt het me niet.
groetjes
Hilda
Oh ja, als je zelf wil kweken, dan is de "immortelle" een ideale droogbloem, het is de bloem die meestal in augustus verkocht wordt en die je veel ziet in droogstukken.
Het is de tijd van de hortensia, ook die kan je drogen. Een simpele manier is; afsnijden, de stengels in een bodempje water van ongeveer 1cm en het water laten verdampen en de stengels rustig staan.
hoi bloembol [afbeelding verwijderd niet-https]op dit gezellige forum
groetjes miet1
hoi karintje
van wanneer af kan me die hortensia af knippen
groetjes miet1
en bedankt
Hoi Bloembol.
leuk dat je hier bent gestopt,om dit leuke leerzame forum te leren kennen.WELKOM.
hopen dat je en wij natuurlijk ook er weer veel van op zal steken.Misschien zien we ook van deze groep personen leuke werkstukken,ik kijk er al naar uit.
Ze zullen er zeker veel plezier aan beleven,net als wij trouwens.
misschien ben ik wat laat met mijn antwoord,
je kunt met 2jarige planten veel doen maar je moet ze voor de winter aanplanten of zaaien;bv.judaspenning,
ook solidago of guldenroede en lamsoor zijn dankbare planten
gekleurde mais is ook mooi,of de zaaddozen van verschillende planten,bv.nigella
zelf ga ik in het najaar op zoek achter noten en denappels;ik laat ze drogen ,voor ik ze opberg bespuit ik ze met insekticide,misschien niet zo milieuvriendelijk maar toch noodzakelijk want na een tijdje kan je heel wat ongedierte kweken
ook peulvruchten zijn best te gebruiken
zo ik kijk al uit naar het eerste stuk
mvg
hier alvast een idee wat we in januari zo gaan maken. Deze creaties hebben we nog gemaakt binnen het werk wat we nu doen op een werkplek voor mensen met een verstandelijke beperking.
krijgen jullie een beetje een idee welke kant we op gaan.
Dat zijn idd toffe ideekes en zo hebben wij een idee welke kant jullie op gaan
Zou ik jullie/jou mogen vragen om een volgende keer de foto's onder elkaar te plaatsen pls, zodat het scherm niet "verspringt"
(ondertss heb ik jullie foto's onder elkaar gezet)