menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een kegel met tulpen

Ga naar meest recente reactie

vogelzang

Vogelzang

boor een ijzeren pen vast in de stuk steen, tegel of klinker. prik hier en oase kegel op de kop erop en maak met spelden de laurierbladen vast. wikkel hier raffia omheen. zet boven op de kegel een plastic schaaltje met dezelfde diameter en plak deze vast met bloemistentape. een rondje oase erin en vol schikken met tulpen en bijpassend groen. laat de blaaderen boven het bakje uitsteken zodat je deze niet meer ziet. groeten vogelzang[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 24 februari 2008 - 14:40
Kent

Kent

Vind ik zeer mooi - mag hier op men tafeltje staan

Rita
zondag 24 februari 2008 - 18:27
meuwissenj

Meuwissenj

Ik vind het ook erg leuk.
Het is alleen zo jammer, dat de tulpen nog
door groeien.

Groetjes Marga
zondag 24 februari 2008 - 19:11
Julie

Julie

Nou Vogelzang je mag dit mooie stuk bij mij langsbrengen hoor!
zondag 24 februari 2008 - 19:42
miet1

Miet1

zeer mooi
groetjes miet1
zondag 24 februari 2008 - 20:27
Jose47

Jose47

Hoi marga,

Mooi wat je gemaakt hebt.

Tulpen blijven dus doorgroeien daarom kan je ze best zo diep mogelijk steken.

Josée47
maandag 25 februari 2008 - 08:34
hommeltje

Hommeltje

Mooi.
maar als je de tulpen zo diep steekt krijgen ze dan wel voldoende water? of hebben ze misschien haast geen water nodig.Als je ze koopt staan ze haast in droge emmers soms zelfs echt droog,ze schijnen haast geen water nodig te hebben en ze groeien dan ook niet door volgens de verkoper. klopt dat?
maandag 25 februari 2008 - 14:02
vogelzang

Vogelzang

Hallo Hommeltje,
Als je de tulpen kort steekt groeien ze minder hard dan normaal in een vaas. Tulpen hebben weinig water nodig, maar ze kunnen niet zonder. Als je franse tulpen ( met lange steel) wilt verwerken laat ze eens een halve dag zonder water staan want dan zijn ze buigzamer maar dan moeten ze echt weer water anders verdrogen ze wel. Dit heb ik ook geleerd tijdens de bloemschikcursussen.
groeten Vogelzang
maandag 25 februari 2008 - 16:17
Karintje

Karintje

Hoi Vogelzang,

Een heel leuk idee!
Ik denk ook dat het tof is als er meerdere, in verschillende grotes bij mekaar staan, zodat je een groep hebt.......

Grtz,
Karin
maandag 25 februari 2008 - 18:55
hommeltje

Hommeltje

zo wordt ik steeds wijzer hier,en misschien meer mensen.
bedankt vogelzang.
maandag 25 februari 2008 - 19:56
Jose47

Jose47

Hoi,

dat vind ik ook zo goed aan dit forum, al die suggesties, de ene kan je wat minder aanspreken dan de andere, maar toch kan je uit de vele dingen wel iets leren.

Groetjes
Josée47
maandag 25 februari 2008 - 20:36
vogelzang

Vogelzang

Hallo,
Ja, helemaal mee eens. Je hoeft het altijd niet met elkaar eens te zijn of een bloemstuk mooi te vinden om een reactie te geven. Iedereen heeft zijn eigen smaak en vaak krijg je zelf weer leuke ideeen van een bloemstuk wat op het forum staat. Je kunt het toch namaken naar eigen smaak?!
groeten Vogelzang
maandag 25 februari 2008 - 21:12
Indah

Indah

hoi vogelzang, ik heb gisteren iets in dien aard gemaakt voor examen in de les bloemschikken. Ik heb een stok in een stuk hout gestoken, de kegel met bananebast bekleed en ranonkels bovenop. Om er een foto van te trekken heb ik nog geen tijd gehad, maar die komt zeker nog op dit forum.

De jouwe is echt prachtig ! Zo zie je maar dat je met eenzelfde basis vele ideetjes kunt uitproberen.

groeten, Indah
dinsdag 26 februari 2008 - 19:26
vogelzang

Vogelzang

Hoi Indah, Ik ben heel nieuwsgierig geworden, dus ik wacht in spanning op je foto.
groeten Vogelzang
dinsdag 26 februari 2008 - 21:59
jessy6

Jessy6

Hallo vogelzang.

Heel erg leuk en moeiiiiiii.

jessy
woensdag 27 februari 2008 - 01:23
RVRV

RVRV

Hallo vogelzang,

Is wel speciaal maar een goed idee

Groet
RVRV
woensdag 27 februari 2008 - 19:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).