Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De opdracht van deze week was ook een rond boeket ,complementair,korenschoof gestoken in kippegaas beklede glazen vaas.
Complementair betekent "kleurtegenstelling".
Bijvoorbeeld oranje tegenover blauw,wit tegeover zwart,geel tegenover paars etc.etc.
Ik heb gekozen voor rode rozen tegenover zachtgroene anjers,rode en groene bessen en donkergroen appel(?)blad.
De rozen zijn op de foto nog gesloten maar ogen nu al mooi vol. [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
Proficiat Julie, dit is echt een prachtig boeket. In de cursus die ik volg zijn we nog niet aan een boeket begonnen, dat komt pas over een week of twee, maar ik hoop dat het bij mij ook zo goed lukt als bij jou !
appel?blad ???
ja is een beetje raar hé
dat ze dat appelblad noemen
heeft niets te maken met de appel(boom) enzo
lang geleden dacht ik ook wat is dat nu weer
maar mijn lesgeefster had er wa bij
Ik volg een 2 jarige avondopleiding Bloem & Design ( Nederlands Bloemwerk)bij het Clusiuis College in Alkmaar.
Dat is ontzettend leuk.
En heel leerzaam,net als dit forum!
Julie, natuurlijk wil ik dan ook mijn foto's laten zien. Ik hoop dat het goed zal lukken. De cursus die ik volg vindt plaats bij Hitek in Kortrijk. Het is inderdaad een hobbycursus, maar ook voor professionele doeleinden, ik ben eraan begonnen omdat ik tuinbouw gestudeerd heb, maar niet direct werk vind, en met die cursus zal ik meer kans hebben om als bloemschikster aan de slag te kunnen. Maar hoe meer ik naar de les ga, hoe liever ik het doe, ik word als het ware een beetje verslaafd aan bloemschikken.
Het werkt inderdaad verslavend...
En aan de anderen ;bedankt voor de complimenten en ik zal mijn best doen om volgende week weer iets leuks in elkaar te knutselen.
De volgende opdracht is vergelijkbaar met afgelopen week.