Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
twee strokransen, berkenschors lijmpistool, mos, bessen , glazen kerstballetjes
(ik heb wel gewoon mos gebruikt, normaal moest het met bolmos maar dat vind ik nogal duur om aan te kopen)
Hallo
Ik ken egt niks van bloemschikken maar waarom zeg je 'normaal moest het bolmos zijn...'
In een bloemschikking breng je toch je eigen gedachten in dus dan maakt het toch helemeel niet uit wat je gebruikt zolang je er maar van geniet.
Op het voorbeeld waarvan ik dit stuk gemaakt hebt was het met bolmos gedaan, je moet dit dan natuurlijk niet zo doen en je mag er je eigen gedacht van maken, wat ik dus ook heb gedaan zeker ook al om de kosten te drukken. Ik vond het ook wel heel mooi met bolmos, maar het eindresultaat vind ik nu toch ook heel goed.
Ja ik weet niet of je in Belgié woont ,maar daar zag ik veel berkebomen net als in Brabant.
maar in de randstad (omg.Rotterdam niet hoor )Dus wil ik hem ook maken,ik vind de ster wel leuk,moet ik zo'n stuk rijden .JAMMER
De schors die ik gebruikt heb heb ik gekocht in een tuincentrum, het zijn stukken van een 30 cm op 15 cm (ongeveer toch). Ik heb zelf wel berken staan maar daar komt geen schors van en als je berken hebt die hun schors lossen zijn het meestal dunne kleine reepjes , dus heb ik het maar aangekocht.
Kurt: het viel best mee om het zo te laten uitkomen, ik heb 6 stukken gebruikt omdat mijn kransen zo groot waren, en eerst lijm je alle uiteinden van de schors aan elkaar en het middelste deel van elk stuk schors lijm te tegen je krans.
weer zo'n prachtig stuk, kijk er steeds naar uit om jouw creaties te zien verschijnen, zijn altijd volledig mijn ding! doe zo verder en laat ons vooral meegenieten
ikke met mijn plat mos, mijn schoonzus gaf me een handig idee , om stenen te nemen of zelfs isimo of zoiets dat rond is bovenaan en daar het mos op te doen, dit zou dan heel erg lijken op bolmos en zou dus veel goedkoper zijn. Persoonlijk vind ik dit wel een goed idee.