Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb volgende week mijn eerste les bloemschikken en ik moet mos meenemen. Waar kan ik deze vinden? Welke soorten bestaan er en wat is het verschil? Hoe lang op voorhand kan ik deze uitdoen?
Ik ken er zoals jullie zien nog niet veel van maar daarom dat ik ook de cursus ga volgen...
mmos kan kopen in tuincentra en anders kan je er op zoek naar gaan in bossen.
Er zijn wel verschillende sooren maar meestal moet je het gewone platte mos meenemen om te bloemschikken anders was het wel vermeld dat het bolmos moest zijn en dat is een mos dat je enkel kan kopen.
plat mos vind je ook gemakkelijk in een gazon.
groetjes ellen
Je kan ook eens uitkijken op platte daken en daken van tuinhuisjes.
Daar zie je regelmatig kleine ronde moshoopjes die gemakkelijk te verwijderen zijn, zoals kussentjes.
je hebt ook nog korstmos is droog en grijs/zwart van kleur
te gebruiken om met lijm ergens op/tussen tekleven
spaghnum
is los mos om iets op te vullen
is geelig/heel lichtgroen
dan is er ook nog ijslandsmos
is droog in doosjes
deze is er in veel kleuren omdat ze die verven
ook kleine toefjes
aan op te vullen of ergens tussen te steken