Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heel eenvoudig (mijn jongste zoontje is er dol op) is
de augurken in de pot doen, voor de helft met azijn vullen en dan verder aanvullen met water.
Giet dit dan in een pannetje en laat even opkoken.
Augurkjes eruit vissen en in de pot doen.
Enkele schepjes suiker in het pannetje bijdoen en nog even laten koken. Eventueel nog wat peperkorrels erbij. Dan over de augurken gieten, pot afsluiten met 't deksel en op z'n kop af laten koelen.
Op deze manier maak ik altijd snel augurkjes......ze overleven 't hier toch nooit lang
Ines ,ik overgiet ze met kokende azijn,waar ik wat peperbolletjes heb aan toegevoegd. Het is dan wel zuur,niet zoetzuur. Misschien indien je een beetje suiker toevoegd aan je azijn?Onmiddellijk dichtdoen!
Grtjs Mia
ik voeg er nog laurierblaadjes bij, een beetje gedroogde knoflook schilffertjes en wat mosterd en grof zeezout en een klein beetje honing
voor de rest zoals de anderen maar ik doe wel één derde azijn en twee derde water. Hier vliegen de potjes de deur uit.Wanneer de augurken te groot zijn(soms vergeet ik er wel een paar) dan gaan die in schijfjes in de potjes. Wat ik vergeten ben:
ze blijven als ze juist afgetrokken zijn) voor24 uur in een kom met water liggen waar ik grof zeezout aan toevoeg) dit is om de bitterheid (smaak) weg te nemen
ik heb een zeer goede oogst, om de twee dagen kan ik een tientalpotjes vullen
iedereen die op bezoek komt gaat met een potje naar huis.
maar mijn boontjes dat is maar pauverkes, door die droogte
ik heb deze morgend voor 't eerst augurkjes ingemaakt, bedankt voor al de goede tips, want ik zou anders niet geweten hebben hoe eraan beginnen.
martine
neemt dat veel plaats?
Wij hebben hier maar weing groetentuin en superdroge grond, misschien moeten wij dat eens proberen aangezien wij zo graag zoetzuur eten
Wel Nigella,wij hebben ook een kleine tuin en in plaats van ze op de grond te laten kruipen,hebben wij afspanningsdraad in een ronde gezet en zo kunnen ze omhoog kruipen,dat neemt minder plaats in.Groetjes marie