Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
de " alcool ethylique"zoals de fransen dat mooi zeggen kun je in alle apotheken vinden ,wel is de prijs niet altijd dezelfde;dat gaat van ong. 7euro 's tot 10 euro's
en daarvoor kun je geen kilometers omrijden .
deze alcool heeft 90°
HIer even een update.
Vandaag bij én de Carrefour én de Leclerc én 2 winkels in het cetrum van de stad geweest: alcohol met meer dan 40° is verboden (behalve dan met een smaakje, een soort wodka, en dat soort dingen). Maar 'eau de vie' dat zal ik bij Auchan in Luxemburg moeten gaan halen... Daar hebben ze het wel, maar was het vak afgelopen vrijdag leeg... (hele wereld is Limoncello aan het maken )
Net naar Auchan geweest. Daar de alcohol kunnen krijgen. 1 liter €21.
Das geen goedkope business, maar heb het er voor een keertje wel voor over.
Uit pure nieuwsgierigheid ga ik na mijn werk toch ook nog even langs de apotheek.
Nou, de schillen zitten in een pot met de alcohol hoor
Tip (zodat je de citroenen niet weg hoeft de gooien): limonade maken. Ik heb het met het volgende ´recept´ gemaakt. (in het duits, helaas voor diegenen die geen duits kunnen):
4 Zitrone(n)
50 g Zucker
100 ml Wasser, heißes
¾ Liter Wasser, kaltes
1 Prise Salz
Eis, gewürfelt
Zitronen auspressen. Den Zucker in ein Glas füllen und mit dem heißen Wasser übergießen; umrühren, bis das Wasser klar ist. Mit dem Zitronensaft in eine Karaffe geben und mit dem kalten Wasser aufgießen. 1 Prise Salz zugeben (sonst wird die Limo später bitter) und mit Eiswürfeln servieren.
Auch mit 6 Limetten statt der Zitronen sehr lecker.
Ik heb trouwens op aanraden van iemand de schillen bewaard en ingevroren. Schijnen lekker te zijn om ergens in te gebruiken (taart enzo). Maar heeft iemand een recept?
Ook ik wil graag de likeursoorten maken.
Tref hier alleen adressen aan voor de alcohol van 96'in Belgie of Luxemburg.
Is er iemand bekend met een adresje in Nederland? Liefst Noord Brabant???
Of heft iemand het recept wellicht aangepast (kan dat) met een lager alcoholpercentage???
kruidwisje,
Ik heb mijn alcohol besteld in een drankenhal.
is wel duur maar je hebt achteraf wel het plezier.
Maar in sommige grootwarenhuizen kan je ze soms ook vinden.
Groetjes