menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knolselder

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

1) Ik ben op zoek naar een recept om knolselder in te maken (wecken).

2) Met welk sausje kan/wordt knolseldersla aangemaakt - zoiets als genre coleslaw?
donderdag 23 augustus 2007 - 10:13
cetinel

Cetinel

een recept om in te maken heb ik niet,maar als slaatje doe ik gewoon mayonaise
je raspt je knolselder en mengt met de moy,wel lekker vind ik
verder maak ik ze ook graag met witte saus
en een knolselder-aardappelpuree combi is ook heel lekker!
donderdag 23 augustus 2007 - 20:27
Camieke

Camieke

wij doen het met mayo en magere yoghurt...
wel bijkruiden met peper en zout...

wist je dat je knolselder ook kan frituren.. ( in vierkante blokjes)
beetje peper en zout erbij...
en smullen!
dinsdag 28 augustus 2007 - 17:23
Tita

Tita

rauw: met helft wortel en en helft knolselder, fijn raspen, dan mayo of soortegelijke dressing erdoor, en peterselie.

Ofwel rauw geraspt met wortel erbij, en rozijntjes. Dan geen mayo maar een lichtere vinaigrette gebruiken, niet te zuur.

In blokjes gesneden, roerbakken in de pan, met veel tijm erbij, vind ik ook lekker.
vrijdag 31 augustus 2007 - 16:09
cetinel

Cetinel

o ja,met geraspte wortel erbij vinden we hier ook altijd leuk,mooi ook wit en oranje dooreen..
zaterdag 1 september 2007 - 09:52
Bowie

Bowie

Dus gewone mayonaise gebruiken? Niks meer van olie/azijn/kruiden???
zaterdag 1 september 2007 - 14:35
Tita

Tita

Wel, eigenlijk gebruik ik nooit gewoon mayonaise (te vet en flauw van smaak) maar een soort remouladesaus: 1/3 mayo en 2/3 plattekaas (of yoghurt naargelang smaak), eventueel schepje mosterd (maar niet bij knolselder, dat is vanzelf al pikantig), en dan verse tuinkruiden 'volgens aanbod, bijpassendheid en goesting'.

Gewoonlijk zou ik bij knolselder en wortel peterselie in de remouladesaus gebruiken, maar als ik daar niet genoeg van heb, misschien bieslook, maar nooit basilicum of zo. Knolselder heeft een aparte, eigenzinnige smaak, die niet zomaar met vanalles combineert (tomaat bv, dat kun je met veel meer kruiden combineren, vind ik toch). Met wortel en peterselie past knolselder heel goed, vind ik.

Als het gestoofd is, verzacht de smaak, dus dan mag er tijm bij, of rozemarijn, iets echt hartigs.

Maar dat is alleen maar hoe ik het doe hè, smaken verschillen en we leven in een vrije wereld!
zaterdag 1 september 2007 - 21:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).