Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heb 5 soorten munt in pot gekocht
Appelmunt, ananasmunt, aardbeimunt, sinaasappelmunt, en menthe pouliot
Ze verschillen allemaal van bladsoort. Ik ga ze per soort in grote potten zetten, geen zin in woekering.
Zijn er onder jullie die reeds ervaring hebben met die soorten?
Ik heb ook een heleboel verschillende soorten munt.....waaronder een aantal van die van jou....en in potten gezet...en ik zag nu dat de meesten onderuit de pot waren gepiept met een heleboel wortels. ik vind dat niet zo erg,..... genoeg plaats, maar hou dat in de gaten als je niet wilt dat ze verder doorwoekeren....
Als de munt in de volle grond staat heeft hij hier niet de gelegenheid te gaan woekeren - wordt opgevreten door de slakken. Dus ik opteer ook voor potten.
Hier staan ok diverse munt planten .
Maar ik heb alles in volle grond , woekeren valt nog al mee vind ik , trouwens daar krijg de munt geen kans voor iedere dag meer maals gebruik ik munt , heb er zelf in mijn vijverstaan
En wat dachten jullie dan van zelfgemaakte muntsiroop
Herlijk als het warm is lekker koel drinken
Er zijn tegens woordig veel soorten munt
Deze week weer even wat munt siroop maken
De appelmunt gebruik ik dit jaar nog niet laat hem eens goed doorgroeien
Heb ook wat munt stekken opgepot voor andere liefhebbers
Maar ik zorg dat ik toch altijd 4 bossen muntthe zelf heb staan
Citroenmelise heb ik ook staan alles in volle grond
Ps vlierbloemen siroop is ook heerlijk om te maken net zoals meidoren siroop
Mmmmmm