Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb nou buiten in de balkon een plant van Basilicum staan. Gewoon levend groen blad. Maar is het nou mogelijk daar thee van te maken? Zo ja, hoe? Ik had gelezen dat je het moest drogen ofzo, maar wat moet ik daar dan voor doen? Ik heb echt geen idee, en ik wil er echt tee van maken, :P.
Welkom xweetok,
Nu moet je ze vers gebruiken voor je thee, enkele blaadjes per kop plukken van je plant, gekookt water dat even gezakt is van temp. dus iets minder dan 100 graden erover gieten ongeveer 8 minuten trekken ,zeven en dan gebruiken of laten afkoelen en ijs toevoegen voor ijsthee.
TIP: Pluk van enkele stengels ,de top , ongeveer tot het volgende kroontje, die topjes zet je in een glaasje water en na enkele dagen krijg je wortelvorming zodat je voor altijd nieuwe plantjes hebt. Dat komt ook ten goede voor de moeder plant die voller wordt.
Drogen vindt je hier wel ergens op een ander topic.
groetjes
Charelke
Charelke
kan ik hetzelfde doen met munt om nieuwe plantjes te bekomen?
de munt staat bij mij in pot en is dit jaar echt tegengevallen.Indien ik de plant in volle grond zet, overleeft ze dan in de winter?
De citroenmelisse staat in volle grond en die komt elk jaar terug .(dit jaar ook maar heel slap!)
groetjes
Eliane
Munt kan tegen de vorst
Aangezien munt ondergrondse uitlopers heeft verspreid hij zich wel gemakkelijk in je tuin
Dus als je de uitlopers in stukken snijdt en deze plant heb je meer munt planten
Tijdens de langdurende vorst van afgelopen winter met temperaturen van onder de 20 graden zijn er bij veel mensen heel veel munt verloren gegaan.......