menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Basilicum

Ga naar meest recente reactie

xweetok59

Xweetok59

Ik heb nou buiten in de balkon een plant van Basilicum staan. Gewoon levend groen blad. Maar is het nou mogelijk daar thee van te maken? Zo ja, hoe? Ik had gelezen dat je het moest drogen ofzo, maar wat moet ik daar dan voor doen? Ik heb echt geen idee, en ik wil er echt tee van maken, :P.
vrijdag 2 juli 2010 - 20:08
charelke

Charelke

Welkom xweetok,
Nu moet je ze vers gebruiken voor je thee, enkele blaadjes per kop plukken van je plant, gekookt water dat even gezakt is van temp. dus iets minder dan 100 graden erover gieten ongeveer 8 minuten trekken ,zeven en dan gebruiken of laten afkoelen en ijs toevoegen voor ijsthee.
TIP: Pluk van enkele stengels ,de top , ongeveer tot het volgende kroontje, die topjes zet je in een glaasje water en na enkele dagen krijg je wortelvorming zodat je voor altijd nieuwe plantjes hebt. Dat komt ook ten goede voor de moeder plant die voller wordt.
Drogen vindt je hier wel ergens op een ander topic.
groetjes
Charelke
vrijdag 2 juli 2010 - 21:17
Eliane

Eliane

Charelke
kan ik hetzelfde doen met munt om nieuwe plantjes te bekomen?
de munt staat bij mij in pot en is dit jaar echt tegengevallen.Indien ik de plant in volle grond zet, overleeft ze dan in de winter?
De citroenmelisse staat in volle grond en die komt elk jaar terug .(dit jaar ook maar heel slap!)
groetjes
Eliane
vrijdag 2 juli 2010 - 22:25
mcquinten2

Mcquinten2

Munt kan tegen de vorst
Aangezien munt ondergrondse uitlopers heeft verspreid hij zich wel gemakkelijk in je tuin
Dus als je de uitlopers in stukken snijdt en deze plant heb je meer munt planten

Als de bladeren slap hangen? => water geven?
vrijdag 2 juli 2010 - 23:55
Mandy

Mandy

Tijdens de langdurende vorst van afgelopen winter met temperaturen van onder de 20 graden zijn er bij veel mensen heel veel munt verloren gegaan.......
zaterdag 3 juli 2010 - 00:41
Linneke

Linneke

Beste,

Drogen doe ik in een droogtoestel kijk op men website...
andere dingen gaat ook oven (warmelucht) vriesdrogen...

hofke.webs.com
dinsdag 6 juli 2010 - 22:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).