menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozemarijn en tijm

Ga naar meest recente reactie

an

An

Heb 2 mooie kruiden gekocht ,op het stekertje wat er bij zit staat dat ze alle bij in de volle zon moeten.
(o je moest ze eens ruiken heerlijk)
maar nu mijn vraag liever in pot houden (groter dan de orginele) of volle grond
kan ik ze hier zetten bij de hibiscus ervoor of naast de hosta of..........
hier de foto zonder geur van de 2 planten en dat stukje waaik ze zetten wou(dacht ik)
[afbeelding verwijderd niet-https]
en dit is mischien de plek die ik in gedachten had schijnt nu het ochtend zonnetje op.
[afbeelding verwijderd niet-https]
gr an
dinsdag 27 april 2010 - 10:11
an

An

is er nou niemand die mij iets kan adviezeren zoveel kruiden kenners op het forum zoveel ervaringen.
vorig jaar ook gekocht toen gingen ze dood toen ik ze bij mijn krulpeterselie en bieslook zette in 1 pot,wil dit graag voorkomen .
gr an
donderdag 29 april 2010 - 14:13
Eve

Eve

Mijn rozemarijn in volle grond doet het veeeel beter dan die in de pot, maar die heeft dan ook wel meer dan genoeg plaats en staat inderdaad in volle zon (maar in zware klei die ofwel kletsnat is ofwel poerdroog).
Mijn thijmplanten staan allemaal in potten op ons hete terras - eerst in een gewone plastieken pot die minder uitdroogt en die is dan verborgen in een schone terracotta pot.

Ik had een rozemarijnstek die het de hele winter erg goed deed, maar doodging toen ik hem in een grotere pot deed.

Helpt did?

Groetjes,

Eve
donderdag 29 april 2010 - 21:31
Sarah

Sarah

@ An, Ik had mijn rozemarijn vorig jaar in grote pot, ik dacht dat hij het niet zou overleven en wou hem weggooien. Dacht dat ik dat gedaan had. Zie ik een paar weken geleden met de tuin opruimen hem zomaar in het wild liggen, had hem wel uit de pot gehaald maar niet weggegooid (lag dus gewoon helemaal kaal).
Was niks mee aan de hand ik heb hem in de volle grond gezet en hij groeit geweldig. Dus super winter hard. Tijm had ik in een gebroken terracotta pot gezet, vrij laag ook niks mee aan de hand, groeit ook goed.

Ik denk dus dat je moet doen wat voor jou het beste uit komt, volle grond of pot.

groetjes Sarah
dinsdag 4 mei 2010 - 19:31
Chef

Chef

Volle grond is veel beter voor de planten op de lange termijn. Je hoeft dan ook minder vaak water te geven.
Nadeel: je kunt de rozemarijn niet binnen zetten bij strenge vorst als hij in de volle grond staat, hetgeen wel kan als je ze in een pot zet. Bij strenge vorst zul je de rozemarijn moeten afdekken. Tijm is overigens winterhard.
woensdag 5 mei 2010 - 14:07
anoukdm

Anoukdm

de peterselie en bieslook zijn misshcien verdwenen voor de winter en niet doodgegaan zoals je initieel dacht?Bieslook kan tegen er veel maar zou het wel eerder in de grond zetten.

Ik zou thijm zeker in de grond steken, dan wordt hij lekker groot. Rozemlarijn...zou ik op gevoel af ook in grond steken MAAR de mijne is gestorven door de kou..had ie in pot gestaan had ik hem binnen kunnen zetten. Je kan er natuurlijk altijd bescherming op doen..
vrijdag 21 mei 2010 - 13:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).