menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe tomatenplanten komen uit de grond

RW5

RW5

Ik had vorig jaar tomatenplanten in de kas staan. De planten had ik verwijderd, alleen nu groeien er weer nieuwe planten uit de grond. Kan ik deze gewoon laten groeien en wordt het iets?
zondag 7 juli 2024 - 11:12
Patrikc

Patrikc

Ongetwijfeld waren er tomaten op de grond blijven liggen vorig jaar, eventueel zelfs rotte.
De zaden die daar in zaten kunnen uitgroeien tot perfecte tomatenplanten en vruchten geven, tenminste als ze in april/mei beginnen te groeien, nu is het te laat.
zondag 7 juli 2024 - 11:17
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Zijn er tomaten afgevallen en begraven onder de grond? Dan kan het zijn dat de zaden zijn gaan kiemen. Als het zaailingen zijn dan denk ik dat het nauwelijks nog iets wordt aangezien we nu al in juli zitten. Bovendien: als er verschillende soorten tomaten in de kas stonden dan is de kans op hybridisering reëel. Wat voor tomaat er dan uitkomt is afwachten.

Wat eventueel ook nog zou kunnen (maar dat is meer speculeren van mijn kant) is dat er een flink deel van een wortel is achter gebleven en dat die opnieuw is gaan uitlopen. Zo'n uitloper is wat groffer als een zaailing lijkt mij.

Gegroet, de tuinprins

Edit: Patrickc was eerder!
zondag 7 juli 2024 - 11:22
RW5

RW5

Er zijn tomaten op de grond gevallen (rotte) Ik laat de plantjes maar gewoon staan en dan kijk ik wel wat het wordt.
zondag 7 juli 2024 - 13:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).