Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Nog wat geduld; het is een lange weg van bloem naar vruchtbeginsel. Ik moet de mijne in de serre trouwens wat helpen met de bestuiving door er meerdere keren per dag eens tegen te tikken. Zo deden kwekers het vroeger in de kassen: ze deden met een stok de aan touwen opgebonden takken bewegen om zo bestuiving te krijgen
Ik gebruik mijn potgrond ook opnieuw : ik zet ieder jaar grote potten tulpen en daarna dahlia's en kerstomaten in potten. De grond gaat na gebruik op een hoop , blijft een half jaartje liggen en ik meng hem nadien met verse eigen compost ( heb 3 grote vierkante vaten staan en die moet ook ergens gebruikt worden he) soms nog wat cocos erbij en ik meng er meteen al voeding onder : minigrains van DCM voor zuurminnende planten. Deze is laag gedoseerd waardoor de wortels hopelijk niet beschadigd geraken ( het is maar een theorie van mezelf he)
En daarna krijgen ze aangepaste mest. Een heel gedoe maar anders moet ik jaarlijks minstens 25 zakken potgrond kopen, en eenmaal gebruikt kan je hem niet blijven tussen de struiken uitstrooien he
En ja, voeding bij geven moet je zeker doen want na een jaar gebruik is de grond uitgeput en tomaten zijn hongerig