menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten

spinty

Spinty

Mijn tomaten staan volop in bloei in mijn kas maar maken geen vruchten ze staan in gebruikte potgrond moet ik een of andere voeding geven?
zaterdag 18 mei 2024 - 14:07
Marianne v

Tekst aangepast

Marianne v

Nog wat geduld; het is een lange weg van bloem naar vruchtbeginsel. Ik moet de mijne in de serre trouwens wat helpen met de bestuiving door er meerdere keren per dag eens tegen te tikken. Zo deden kwekers het vroeger in de kassen: ze deden met een stok de aan touwen opgebonden takken bewegen om zo bestuiving te krijgen
zaterdag 18 mei 2024 - 14:58
spinty

Spinty

Ik heb dit nooit eerder gehad
Maar ik heb dit jaar alles in potten moeten zetten in de kas
Door de regen normaal staan ze gewoon in de volle grond

Ik heb gebruikte potgrond en ik vermoed dat deze is uitgeput
Vandaar de vraag of ik voeding moet geven
zaterdag 18 mei 2024 - 17:40
Marianne v

Tekst aangepast

Marianne v

Ik gebruik mijn potgrond ook opnieuw : ik zet ieder jaar grote potten tulpen en daarna dahlia's en kerstomaten in potten. De grond gaat na gebruik op een hoop , blijft een half jaartje liggen en ik meng hem nadien met verse eigen compost ( heb 3 grote vierkante vaten staan en die moet ook ergens gebruikt worden he) soms nog wat cocos erbij en ik meng er meteen al voeding onder : minigrains van DCM voor zuurminnende planten. Deze is laag gedoseerd waardoor de wortels hopelijk niet beschadigd geraken ( het is maar een theorie van mezelf he)
En daarna krijgen ze aangepaste mest. Een heel gedoe maar anders moet ik jaarlijks minstens 25 zakken potgrond kopen, en eenmaal gebruikt kan je hem niet blijven tussen de struiken uitstrooien he
En ja, voeding bij geven moet je zeker doen want na een jaar gebruik is de grond uitgeput en tomaten zijn hongerig
zondag 19 mei 2024 - 09:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).