menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie knabbelt er aan mijn rode kolen ?

Roxanne

Tekst aangepast

Roxanne

Wie heeft raad ? Het is nu het derde jaar dat ik rode kolen kweek en ieder jaar heb er heel mooie. Ik heb ze ieder jaar verzet van plaats zoals het teeltplan voorschrijft. Nadat ik ze in volle grond heb gezet heb ik onmiddellijk mijn zelfgemaakte tunnel erover geplaatst. Aan hun stammetje onderaan heb een soort van kraagje gedaan speciaal tegen het koolwitje. Heb mijn tunnel gecontroleerd op gaatjes en geen gevonden. Ze bloeien heel mooi ondanks het veel te warme weer geweest. Tot ik gisteren door mijn moestuin liep en dit (zie foto) zag. Er is nog maar eentje die er last van heeft. Er is blijkbaar toch een indringer ?!

Groenten

zondag 2 juli 2017 - 16:53
Carib

Carib

Is de kool niet gewoon gebarsten door de plotselinge overgang naar veel vocht?
maandag 3 juli 2017 - 19:42
Roxanne

Roxanne

Ja dat zal het inderdaad zijn. Zo zie maar hoe groen ik nog ben achter mijn oren. Hihi. Heb al gekeken en vind geen sporen van beestjes en de randjes van de kool zijn mooi glad. Geen sporen van knabbelende beestjes. Bedankt !!!
dinsdag 4 juli 2017 - 20:50
bluedream

Bluedream

Ja, snel gegroied. Deze ziet er mooi uit anders. Het enigste dat er op komt zijn de groene rupsen van de vlinders, namelijk koolwitje.
donderdag 20 juli 2017 - 21:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).