Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit jaar heb ik mij gewaagd om wat groentjes te kweken , daar ik
nu wat meer tijd heb . Ik heb er echter weinig ervaring mee .
Maar het is wel niet meegevallen . Ik heb alles zijn gang laten gaan ,
dus zonder sproeimiddelen te gebruiken enz.... , en de slakken
hebben voor schade gezorgd , en de droogte heeft misschien ook
problemen bijgebracht . Maar ik leg me er niet bij neer en volgend
jaar hopelijk beter . Ik ben op zoek naar een eenvoudig boek over
groenten kweken . Dus niet te moeilijk in uitleg .
Welk boek is aan te raden .
Nog beter of een boek is bij mensen dat je eventueel kent die groenten kweken ten rade te gaan.
Of als ergens in de buurt volkstuintjes zijn waar ze groenten kweken ff je licht gaan opsteken
Of misschien eens surfen naar de website van de Makkelijke Moestuin: http://www.makkelijkemoestuin.nl/de-makkelijke-moestuin Wel niet echt gelukkig met het veen dat hij in zijn 'Makkelijke Moestuin Mix' gebruikt. Gewoon tuingrond met flink wat compost en eventueel vermiculiet werkt hier net zo goed.
Zelf heb ik geen tijd om groenten in te vriezen/wecken/in te leggen..., dus heb ik een stel moestuinbakken gekocht ( http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/522 ) en daar ben ik blij mee. Veel gemakkelijker dan de volle grond moesttuin die ik in mijn vorige tuin had.