Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik merk onderstaand fenomeen op bij 1 van mijn courgetteplanten: er is een soort "wonde" aan het het begin van enkele stengels, misschien heeft dit te maken met de overvloedige regenval afgelopen weekend. [afbeelding verwijderd niet-https]
Iemand een idee wat dit kan zijn en wat je hieraan kunt doen?
Het lijkt me teweeggebracht door het oogsten van de courgettes...
Eerst met een keukenmes een sneetje in de stengel, dan pas met een draaiende beweging trekken.
Zou dit hulp kunnen bieden ?
@Lentemode: ik denk het eerlijk gezegd niet, want ik snij de courgette altijd geheel af met een schilmesje. De stam daarbij raken is bijna uitgesloten, omdat je evenwijdig met de stam snijdt.
In de foto hierboven zie je dat het op een bepaalde plek ontstaat.
Aan de bovenkant in de knik. De plant gaat eerst recht omhoog, maar door het gewicht gaat de plant knikken en evenwijdig met de grond lopen.
De wond ontstaat mijns inziens gewoon door scheuren door te grote krachten.
Daarna gaat de wond rotten.
Ik heb wel eens geprobeerd om de planten aan te binden aan een stok, zodat ze alleen maar naar boven gaan.
Een groot succes is dat geloof ik ook niet geworden en het is veel werk om het bij te houden.
Wat ik er wel aan doe?
Wat planten extra zetten en op verschillende tijden zaaien, zodat je reserve hebt. Dat laatste moet je dan niet vergeten, zoals ik vaak doe. Trouwens mijn jongste is al pleite. Daar waaide de kop uit met de storm van enkele dagen geleden.
Hier ook een courgetteplant die er zo uitziet.
Plant was erg compact gegroeid, het binnenwerk (?) zat sjokvol.
Heb alle aangetaste courgettes eruit gehaald en rot weggesneden.
Nu weer wat opgedroogd.
Eens kijken of het toch nog wat wordt
groetjes José