menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wortels dringend door de bodem van het planpotje ..

Ga naar meest recente reactie

jozefleon

Jozefleon

Allen gegroet.

Ik heb voor het eerst gewerkt met plantpotjes en niet met zaaien in volle grond.

Mijn sperziebomen hebben reeds een plantje gevormd in het potje en ik merkte gisteren dat de potjes reeds een beetje kleven aan de aarde, omdat er reeds zeer fijne worteltjes uitkomen.
Betekent dit dat ik nu onmiddelijk de potjes in de moestuin in een putje moet gaan plaatsen of kan ik nog een paar dagen wchten tot het beter weer wordt ?

Ik heb elk potje gisteren voorzichtig losgetrokken van de aarde en een beetje verplaatst.

Hartelijk dank op voorhand voor elke reaktie.

PS. Kan ik ook andere potjes los trekken ? Ik experimenteer nl. met nogal wat soorten : tomaat, broccoli, prei, ui ...
maandag 12 mei 2014 - 11:00
wormengoeroe

Wormengoeroe

als je ze voorzichtig los maakt, zie ik niet veel problemen. Het wil natuurlijk wel zeggen dat de worteltjes meer plaats nodig hebben. Op een week zal het niet komen, maar als je de kans ziet, misschien toch uit planten want we zijn voorbij de elfde mei.

groetjes,

wormengoeroe
maandag 12 mei 2014 - 14:03
jozefleon

Jozefleon

Bedankt voor Uw reactie.
Ik wacht nog tot einde deze week omdat er toch nog een paar frisse nachten komen (4°C ?) en ik woonin de heuvels, waar het nog een graadje lager kan worden.

Kunnen jonge sperziebonenplantjes eventuele lichte vorst verdragen. ??

Nogmaals dank
maandag 12 mei 2014 - 15:51
wormengoeroe

Wormengoeroe

bonen verdragen niet goed nachtvorst of vriestemperaturen.

groetjes,
wormengoeroe
maandag 12 mei 2014 - 16:42
kerstkind

Kerstkind

Ik zou zeggen, leg er bij een koude nacht een vliesdoek overheen
Of inderdaad nog een paar dagen wachten tot ná de IJsheiligen
groetjes José
maandag 12 mei 2014 - 19:57
Anneloes

Anneloes

andere optie is om de plantjes te verpotten naar een groter potje zodat de wortels weer wat meer ruimte hebben.
dinsdag 13 mei 2014 - 21:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).