Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In hoeverre het bericht (via onderstaande link) correct is of hoever het staat met de verdere afwikkeling van het dossier weet ik niet, maar verontrustend vind ik het zeker wel.
Ze zijn aan de top in Europa kompleet hersendood maar dat is reeds lang geen nieuws meer, big brother staat voor de deur en 't is een idioot. Leve het grootkapitaal van Monsanto, helaas.
Nu ja, anderen zijn in hetzelfde bedje ziek. Wie de uitzending op TV gezien heeft over Nestl
Ze waren idd.bezig de zaden alleen nog maar via bepaalde leveranciers te laten gaan en de zaden via andere leveranciers en particulieren te verbieden die mafkezen ik weet dat het hier in Nederland inmiddels niet doorgaat.Mochten ze het toch een keer in hun hersens halen alsnog deze krankzinnige wet in te voeren dan ga ik spontaan zaadjes verkopen!!!!!!
Laat berichten dat dit niet zou doorgaan jullie aub niet tegenhouden de petitie te tekenen. Ik denk dat elke negatieve stem in deze van belang kan zijn als drukkingsmiddel om hiertegen op te treden.
Op 6 mei verstuurde de Europese Commissie een persbericht getiteld 'Slimmere regels voor veiliger voedsel: Commissie stelt cruciaal pakket maatregelen voor om de voedselketen in Europa te moderniseren, te vereenvoudigen en te versterken' met daarin meer info over de maatregelen rond zaaigoed. Daaruit blijkt dat priv
bedankt voor je toelichting en de link naar deze, blijkbaar recentere berichtgeving.
Dat klinkt alvast wat geruststellender.
Toch vind ik dat we op zijn minst op zijn hoede moeten zijn voor wat van bovenuit allemaal wordt beslist, of het nu om onze hobby of iets anders gaat. De lobbyisten blijven aan het werk... Het tekenen van petities hieromtrent kunnen als drukkingsmiddel van belang zijn en blijven, dus ik blijf erbij dat dit geen verloren moeite of nodeloos is.
Op je hoede zijn, is een ding. Dat we niet alles klakkeloos moeten accepteren wat beslist wordt, daar ben ik helemaal mee akkoord. Wel vind ik het jammer dat onjuiste berichtgeving de wereld wordt ingestuurd. Ik stel mij daarbij de vraag welk soort lobbyisten d
Ik had helemaal niet de intentie foute berichtgeving de wereld in te sturen, maar mijn bezorgdheid hieromtrent te delen. Ik had in het begin van het topic overigens ook gezegd dat ik niet op de hoogte was van de stand van zaken in het dossier... Mijn excuses als dit anders overkwam.
Ik ben trouwens blij dat ik dit topic heb gestart, want anders ging ik wellicht niet geweten hebben dat ik mij blijkbaar niet zo'n zorgen dien te maken dus nogmaals bedankt !
Maar om toch nog even verder te gaan over de kracht van dergelijke petities. Vergelijkbare acties hebben er bijvoorbeeld wel mede voor gezorgd dat de EU een verbod op enkele chemicali
Die bedenking over foutieve berichtgeving sloeg helemaal niet op jou hoor! Het bericht was immers in verschillende kranten en op verschillende websites te lezen. Enige vermelding van bronnen had daarbij echter wel wenselijk geweest, maar daar hoef je je blijkbaar als journalist niet druk over te maken: als een ander het schrijft, zal het wel waar zijn ...
Dat petities wel zin kunnen hebben, ontken ik eveneens niet. Europa zomaar afbreken is echter voor niets nodig: er zijn best al wat goede regelgevingen doorgekomen zoals de regelgeving die jij hier als voorbeeld noemt i.v.m. bestrijdingsmiddelen.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die met de ene of andere beslissing niet akkoord zijn, maar niets verbiedt hen of ons om zich kandidaat te stellen voor een politieke functie. Ik heb er alvast eerlijk gezegd geen zin in.
Ik hou sowieso al niet van het soort bemoeinissen die de laatste tijd schering en inslag zijn op het EU nivo. Die worden genomen door incompetente burokraten en de resulaten ervan zijn op zijn minst betwistbaar. Een verordening zoals ze hier voorligt is een precedent om verder te gaan op de niet eens ingeslagen weg. Zelfs al is de informatie door "trivialisering" niet helemaal juist. Het neemt niet weg dat, ondanks de mogelijke "afzwakkingen", de trend gezet is.
en ik wil nog wel eens zien dat, als het origineel eenmaal goedgekeurd is en de storm van protest is gaan liggen, of er dan nog een hond een poot roert als er later strengere amendementen of "uitbreidingen" komen. Het kalf is dan al verdronen voor er iemand erg in heeft.
Ikbetrouw geen wereldvreemde technokraten die beslissingen nemen los van de wereld. Kijk om u heen naar al het geklungel van bvb de laaste 5 jaar. Een voorbeeld van goed bestuur!