menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste heel natte grond

Hilde1741

Hilde1741

Hallo,
In 2011 in het najaar werd onze tuin aangelegd. We hebben dit laten doen omdat geen van beiden hier genoeg van af weten. We zijn heel blij met het resultaat , alleen de plantbedden zijn vrij lastig om mee te werken. De grond is nogal vast en modderig. We hebben nochthans afwatering laten leggen omdat het hier zowiezo natte grond is.
Vorig jaar in het najaar hebben we bloembollen geplant en die slaan blijkbaar goed aan want we zien al heel wat groene piekjes komen (en neen, het is geen onkruid ) , maar toch vraag ik me af of ik de grond niet wat zou moeten loswerken en vermengen met compost en ander materiaal om het wat luchtiger te maken. Wat denken jullie ?
vrijdag 15 februari 2013 - 17:11
baloe

Baloe

natte grond kan handig zijn.
We zitten hier meet klei/leemachtige grond. Een nadeel is dat je het bewerken van de grond echt moet plannen ifv het weer (na een beetje droge periode, maar ook weer niet te lang). Ik ga dan ook met een kleine grondfrees aan de gang (goed anti-lumbago-gerief) voor mijn groententuin.
Het voordeel komt dan in de zomer, waar je je plantjes geen water moet geven.
Ik kweek al enkele jaren met succes buitentomaten zonder ooit een drup water te moeten geven...
zaterdag 16 februari 2013 - 20:33
Plantadvies

Plantadvies

Met compost kun je de bodemstructuur verbeteren. Compost kun je het beste na de winter toedienen, dit kan je dus nu mee onderspitten.

Plantadvies
zaterdag 16 februari 2013 - 23:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *