Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik vroeg me af of een omheining zoals bijgevoegde foto, katten uit de moestuin zou kunnen houden, als je ervoor zorgt dat er niks anders langs die omheining staat, waar ze op zouden kunnen springen? Ik weet wel dat een kat wat de HOOGTE betreft dit zeker zou kunnen, maar zou ze het ook effectief doen als er nergens een houvast is of een of andere 'vertrek- of landingsplaats' ? Heeft iemand hier ervaring mee?
Deze omheining zal alleen honden tegenhouden en geen katten. Die klimmen gewoon naar boven. Ook al maak je de stokken 3 meter hoog. Voor ideeën hoe het wel kan, kun je in de dierentuin opdoen. Kijk maar eens hoe ze apen in hun hok houden.
Ja, daar springen ze inderdaad zo over, meer dan zo een dikke paal hebben ze niet nodig qua houvast.
Onze kat komt ook in de moestuin. Ik heb een vierkante meter tuin en over een paar bakken is gewoon een net gespannen. Maar bij de peultjes en boontjes gaat hij al graag eens lekker tussen de planten liggen wanneer ik in de tuin bezig ben. Schattig om te zien wel, maar tja, heb het ook liever niet. Ach ja !
De beste manier om katten weg te houden in de moestuin is op de plaatsen waar ze de tuin inkomen koffieprut te strooien, dit kleeft aan de zachte pootjes en dat hebben ze niet graag zo kiezen wel een ander weg om te lopen.
vgt,
snowdog