Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bedankt voor jullie reacties.
Ja het is hier geweldig weer altijd voor de moestuin maar wel heel speciaal voor de tomaten. (zon van april tot end september en de temp. 25-30 gr.of ook iets hoger in de zomermaanden)
De foto's zijn al een poosje terug gemaakt en ben nu alweer de eerste tomatenplanten aan het opruimen maar we hebben weer nieuwe gezet en bloeien nu.
De" inverno" brengt ons (iets ten noorden van Rome) wel eens nachtvorst maar de wintergroente(kool en wintersla) overleeft het goed.
Dit moet eigenlijk verboden worden. Vanuit Italie ons de ogen uitsteken. Wij hebben hier gewoon geen zomer, maar zijn gelijk naar de herfst gegaan. Vooral tomaten zien er dit jaar al wat vroeger slecht uit. Ik heb al meerdere planten opgeruimd. Vooral de wat latere planten. De kerstomaten onderdak zijn nog redelijk phytophtoravrij. Maar dat soort is sowieso resistenter dan al mijn andere tomaten.
Ondanks alle kou en regen en weinig zon heb ik geen last met mijn tomaten...
Hier en daar gaat al wel een blad geel worden maar dat haal ik wel weg maar verder groeit het heel rustig door en kan ik heel vaak plukken.... gelukkig......
Ik zou, weliswaar jaloers worden op die mooie tomatenplanten maar 't is je zeker gegund. Onze planten doen het dit jaar minder goed en ondanks ik ongeveer 14 dagen geleden 'gespoten' heb tegen ziektes op mijn planten zijn er , sinds t weekend, bruine verkleuringen te zien op mijn planten. De zieke bladeren heb ik al verwijderd maar gisteren zag ik dat er ook al enkele plekken te zien waren op de steel. Ik hoop dat er nu nog een paar 'goede' zonnige dagen volgen en dat mijn oogst niet volledig mislukt maar 'k vrees ervoor. Er hangen nochtans veel mooie tomaten aan en 't zou jammer zijn dat die allemaal kapot gaan....