menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Courgettes

boldhead

Boldhead

sinds enkele dagen worden mijn courgettes(zie fotos) afgeknaagd door wat weet ik niet, wie kan me hierbij helpen?
Het beperkt zich niet tot 1 plant. Is de eerste keer dat ik dit meemaak

Groenten

dinsdag 21 juni 2011 - 13:00
daggie01

Daggie01

die zijn groot
bij ons laten we ze niet zo groot worden
dinsdag 21 juni 2011 - 13:52
daggie01

Daggie01

het lijkt iets van een knaagdier
ieder geval geen rupsen ofzo
wilde konijnen ? muizen
dus dat wordt vanavond heel de avond buiten zitten en kijken wat er komt
dinsdag 21 juni 2011 - 20:33
inderal

Inderal

Ik heb meerdere courgetteplanten en van één ervan wordt er ook van de vruchten gegeten. Het blad wordt ook opgegeten maar er is totaal niets van ongedierte te zien. 't Vreemde is dat er precies enkel 's nachts aan de vruchten gegeten wordt want elke morgen zie ik 'het verschil'. Tot nu toe heb ik geluk dat welk beest ook aan mijn courgettes knabbelt hij of zij telkens mooi aan één en hetzelfde courgetje blijft eten en niet aan alle vruchten terzelfdertijd begint. Ik gok dat het bij ons slakken zijn aangezien de beschadigingen niet zo 'grof' zijn als op de foto bovenaan deze topic. Op sommige bladeren zie ik ook van de blinkende slakkensporen maar slakken zelf zie ik niet. Ik heb al slakkenkorrels gelegd maar dat maakt totaal niets uit..... De opkomende courgettes smaken wellicht ene pak beter...
woensdag 22 juni 2011 - 17:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 3? (beveiligingscontrole) *