Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Voor het eerst heb ik knoflook geprobeerd
. Vorig jaar september heb ik 18 tenen in de grond gestopt en nu heb ik geweldige knoflook. Ik heb er ook uit gehaald om te kijken hoe ze er uit zien, maar wanneer moet je ze echt oogsten, voordat ze gaan rotten of zo, Of kun je ze heel lang in de grond laten zitten?
Knoflook , wordt gerooid als het blad begint af te sterven, of afgestorven is.
Dat is ongeveer gelijk met de sjalotten, dat is dan over een week 4-6, natuurlijk afhankelijk van de natuur(weer).
Gr. Lam
Da's een interessante tip. Het loof van mijn knoflook begint ook af te sterven, maar ik zal nog even geduld hebben voor ik hem eruit haal.
Waarom moet je 6 jaar wachten? Wat kan je er best zetten na de look?
4-6 jaar wachten ivm goede vruchtwisseling denk ik
wat kan er na look, ik heb geen flauw idee, maar look heeft heel wat voedingsstoffen nodig dus lijkt het me dat je bladgroenten na look doet
J
ik heb mijn knoflookteentjes rond maart in de grond gestopt en toen ik een maand geleden een opdolf had ik enkel een bol met "embryo-teentjes" - maar nog geen afbreekbare en omvliesde teentjes.
Ik lees hierboven dat ik de look moet opdelven als het blad vergaat of vergaan is, wat bij mij het geval is...
Dus wat doe ik nu best - ik heb maar een beperkt aantal teentjes als proef in de grond gestoken ...
En moet ik in het najaar planten in plaats van in het voorjaar ?
hartelijk dank op voorhand voor elke reactie.
PS Kan ik culinair iets aanvangen met die embryo-bollen ?
Heb hier een 4-seizoenen kalender bij de hand.
Wordt dit gewist als ik dat op het forum zet.
Is wel een pdf bestand.
Dus weet niet juist wat te doen help.
grtz Pierre