Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
kan iemand me vertellen hoe ik mijn patisson moet verzorgen? ze staan elk in een grote pot en hebben al verschillende bladeren, moet er getopt worden ofzo?
In een pot? Ik hoop dat dat een grote pot is want die planten zet ik ieder jaar in de tuin en ze nemen best wel wat ruimte in beslag.
Bemesten doe ik niet, maar bij mij staan ze in volle grond. Ze vragen wel veel zon. Oogsten doe je als ze iets groter zijn dan een vuist dan zijn ze extra lekker. Groter kan je ze ook nog gebruiken hoor, maar dan is de smaak iets scherper.
Ze zijn vooral lekker in pizza, spaghetti, maar ook gevuld kan het. En ... als decoratie zijn ze natuurlijk ook heel mooi.
jamaar ik heb helemaal geen plaats meer in volle grond, maar ze staan in ne grote pot en daarrond is wel plaats, tis wel gene grond maar beton en bij den andere gras, dus das toch ook ok hoop ik?
Hier begint de patisson nog maar juist aan z'n tweede blaadjes, maar zodra hij klaar is gaat hij ook in een grote pot omdat het niet anders kan.
Mijn pompoenen , courgettes en Turkse muts staan in diezelfde grootte van potten en dat gaat goed.
Ik bemest ze wel goed en geef ze dagelijks een gieter water.
Voor de patisson zal ik moeten afwachten want dit is m'n eerste keer, omdat het zo'n mooie oranje was!
Zaadjes die ik kocht zijn wel niet erg levensvatbaar...Heb er 4 X moeten zaaien om één plantje te bekomen!
Ben dus eigenlijk wel wat laat ermee, maar 'k hoop toch minstens één mooi Patissonneke te winnen!