Oeioei Parodias geen moeilijke woorden gebruiken he
Meet de ec om gewoon te weten dat het niet te straf spul is dat ge maakt.
Heb vorig jaar gehad dat een korrelmeststof opgelost te veel van het goede was, de planten hingen dag nadien slap en zijn er wel terug bovenop gekomen, behalve 3 niet, die waren dood.
Had diezelfde hoeveelheid niet opgelost gegeven eerder en dan was er niks loos, in de grond of pot kan de ec waarde ook oplopen door flink te bemesten met vloeibare meststoffen.
De ec waarde staat meestal toch op de verpakking, laatst nog de ec waarde zien staan op potgrond.
Een buur gebruikt vloeibare tomatenmeststof van Aveve, heb toen die eens gemeten, was wel verschoten hoe straf het spul was, en hoe snel gaan tuinders niet denken, ik zal wat meer geven, groeien ze nog wat sneller......
Ik weet dat ec enkel de zouten meet, maar heb getest hoe meer meststof ik oplos des te meer ec dus zouten er te meten zijn, zegt natuurlijk niks over de voeding die erin zit, tenzij zoals je zegt dit op de verpakking staat.
De strawberry-killer die dacht ook niks verkeerd te kunnen doen met koemest opgelost in water, een simpele meting had uitsluitsel gegeven.
Ik meet de ec om gewoon niet te overbemesten, niks meer.