menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje over wegnemen komkommerbloemen

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

Goeiemiddag tuinliefhebbers

Ik heb nog eens een vraag. Ik heb thuis een komkommerplant staan. Volgens het internet mag ik pas een komkommer laten uitgroeien vanaf de 8e bloemknop. Dus de 7 vorige verwijderen. Gemakkelijk dacht ik. Niet dus. De eerste bloemknoppen waren een bloemknop met een klein bolletje, en nu zijn het bloemknoppen met een miniatuurkomkommer. Vanaf waar ik nu precies beginnen tellen, mag ik de bloemknoppen met een bolletje meetellen?

grtjes
vrijdag 3 juni 2011 - 13:25
printemps

Printemps

Ik denk dat de meeste forummers (en ik ook) geen bloemen weg nemen

mvg
vrijdag 3 juni 2011 - 15:06
daggie01

Daggie01

ik neem de bloemen ook niet weg
maar hier hebben we die buitenkomkommers
we plukken ze ook vrij klein ,dus we laten het gewoon lekker groeien
vrijdag 3 juni 2011 - 15:50
Borsalino

Borsalino

Welke soort hebt ge?
Met zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen, dus een oud ras.

Of een modern ras en die zijn Parthenocarp, komen dus enkel vruchten aan en dienen dus niet bevrucht te worden.

Vrucht en zijscheutensnoei is om de plant eerst de kans te geven groter te worden.
vrijdag 3 juni 2011 - 20:44
sbeetje

Sbeetje

Het is parthenocarp. Ik zie enkel vrouwelijke bloemen. De plant is nu 80 cm hoog, ik veronderstel dat ik nu de bloemen mag laten staan, of moet ik nog wachten. Blijkbaar zijn er hier versch meningen
zaterdag 4 juni 2011 - 17:05
Borsalino

Borsalino

Je moet dit niet, omdat ik het zo doe he

Ik doe zowel bloemen-komkommertjes als zijscheuten weg tot op een hoogte van 1 meter.

Dan hogerop enkel zijscheuten.
Lager komen terug komkommertjes waar je ze hebt weggenomen, was dus niet verloren!

Ben je op een hoogte van 2 meter dan de top eruit.
Dan 2 zijscheuten links en rechts naar beneden laten hangen.
De zijscheuten steeds verder verwijderen.
Als de 2 hangende zijscheuten leeggeoogst zijn er 2 nieuwe laten naar beneden hangen enz...

Doe je het op deze manier is alles zeer overzichtelijk, wordt anders zo een wildernis aan zijscheuten.
zaterdag 4 juni 2011 - 17:52
sbeetje

Sbeetje

bedankt voor de info mensen!
maandag 6 juni 2011 - 12:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).