Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Jakamaz..,
Niet te rap zijn met ze in de koude serre te zetten,de ijsheiligen moeten nog komen en als je die niet kent googled dan maar eens,als je denk dat je planten nu al te hoog staan doe er dan een doek over om dat ze eigenlijk naar het licht trekken,eigenlijk iets wat onze voorgaande collega vertelde ,efkes nog en ze mogen buiten zoals nu overdag maar s'avonds terug binnen éh,zet er een stokske neffest,naast,met een draadje of een elastiekske tegen het omvallen.Niet te rap zijn er is nog tijd genoeg om ze op de officiele plaats te zetten.Zie maar eens in de zoekmachine hierboven hoe het andere jaren gebeurd bij tomaten telen.
groetjes
Charelke
Het is mijn eerste keer dat ik planten kweek, ook in de serre. Heb eind vorig jaar volledig de tuin herschikt. Momenteel staat er al wat sla, vroege wortelen, radijzen, ajuin en wat overwinteraars (limoen, kaffir-limoen, bergamot en verveine).
Vraag mij nog af hoeveel tomatenplanten ik op 1 m² mag zetten?
En voor paprika's?
En voor meloenen?
Pas op met de nacht temperatuur,zolang de ijsheiligen niet voorbij zijn ben ik geruster in mijn koude serre met tomaten en paprika's,ik stook niet éh met een vuurke,na half mei heb je nog tijd genoeg om alles daar in te zetten.
groetjes
Charelke
Charelke,
In de serre moet je toch niet wachten hoor tot na half mei !. Ik zet al jaren tomaten ,paprika's en pepers en bij mij staan ze ook van gisteren in de plastieken tunnelserre.Je planten zullen zich trouwens veel beter voelen dan wanneer je ze nog een maand in potjes moet laten staan.