menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perer

Ga naar meest recente reactie

squarefoot1

Squarefoot1

ik had graag zelf peper gezet maar weet eigenlijk niet of dit wel mogelijk is hier in ons belgielandje, zijn er mensen die hier iets van afweten, kan je eventueel gewoone peperbolletjes zaaien die je gebruikt in de keuken
vrijdag 25 februari 2011 - 21:30
Mandy

Mandy

Pepertjes kun je hier heel goed kweken...

Kopen kun je ze on line, in een tuincentrum en je kunt ze natuurlijk ook ruilen met iemand.

Uiterlijk februari is wel de tijd om ze te zaaien......anders is er geen tijd genoeg om te rijpen.....

Als ze groot genoeg zijn en het is mooi weer kunnen ze in ieder geval overdag naar buiten..... in de zomer kunnen ze daar dan blijven.....
vrijdag 25 februari 2011 - 22:41
squarefoot1

Squarefoot1

ik denk dat jij de pepertjes bedoeld zo van die paprikaachtige vruchten,
maar ik bedoel peper rode witte groene zwarte om in de pepermolen op een steak te doen bevoorbeeld, als ik op het net ga zoeken kom ik ook bij pepertjes uit maar ik denk dat ze dit niet in molen doen he of heb ik dit verkeerd
zaterdag 26 februari 2011 - 09:01
Mandy

Mandy

Zijn dat dan niet de zaden van de ( hete ) pepers?????
zaterdag 26 februari 2011 - 09:03
squarefoot1

Squarefoot1

dat kan ik eigenlijk niet zeggen maar twijfel daar wel aan .

eigenlijk heb ik dit topic verkeerd geplaatst dit had bij kruiden moeten staan oops
zaterdag 26 februari 2011 - 09:12
rialle

Rialle

Nee hoor, peperbolletjes zijn NIET de zaden vd hete pepers. Peperbolletjes groeien aan een struik maar ik weet er eigenlijk ook niet veel van. Ik heb wel gelezen dat die hier heel moeilijk te kweken zijn........

Groetjes Rialle
zaterdag 26 februari 2011 - 10:17
Mandy

Mandy

Ik weet het al, het zijn niet de pepers maar de peperbolletjes die je bedoelt..... heb niet goed gelezen

Het is de piper ( nigrum) bv van de piperacea familie....

Komt uit zuid India uit tropische gebieden..

Voor de roze peperbol heb je de Peruviaanse peperboom.....

Waarschijnlijk moeilijk te krijgen en te telen hier in dit koude, natte kikkerlandje........
zaterdag 26 februari 2011 - 14:22
printemps
zaterdag 26 februari 2011 - 14:33
squarefoot1

Squarefoot1

als het niet gaat dan gaat het niet, dan heb ik meer plaats voor andere lekere groentjes.
mercy voor de antwoorden
zaterdag 26 februari 2011 - 17:51
Slak

Slak

ik heb vorig jaar 12 peper plantjes geplant, ik heb ze binnen laten groot worden (+/-30cm) en daarna buiten in open lucht , af en toe water en in augustus denk ik dat ik een 2 winkelzakken vol pepers had. Dit jaar heb ik 18 plantjes geplant ,zoete en hete (vraag me niet welke naam want ik en een echte leek)
groeten
maandag 28 februari 2011 - 22:19
cetinel

Cetinel

u hebt het over de capsicum,de hete en minder hete pepertjes,de topicstarter heeft het over de peperbolletjes die gemalen of geplet als specerij worden gebruikt..........
maandag 28 februari 2011 - 22:21
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Kijk misschien hier eens even:
http://www.proeftuin.eu/Nl/fic/schisandra_chinensis.html
dinsdag 1 maart 2011 - 08:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).