menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pepers aan de plant of oogsten

fsachs78

Fsachs78

Hoi iedereen,

Ik heb dit jaar voor het eerst kleine pepertjes. Het is een schitterende plant geworden in pot die flink gebloeid heeft en nu pepertjes draagt. De eerste worden nu rood.

De rode pepertjes maken van de plant een nog leukere verschijning op het terras. Het liefst laat ik de pepertjes dus hangen in plaats van oogsten. Maar kan dat wel? Zijn ze straks nog eetbaar? Gaan ze misschien rotten of juist drogen aan de plant, of vallen ze er misschien zelf vanaf?

Wat kan ik het beste doen?

Gr. Francois
zaterdag 14 augustus 2010 - 14:15
Victor44

Victor44

François, je kan deze pepertjes gewoon laten hangen ,ze zullen vanzelf wel drogen,of sommige ook afvallen. De gedroogde pepers zijn dan ook nog te eten in sausen of soepen. Je kan ze nog een hele tijd bewaren. Als je struik moest verdroogd zijn pluk je gewoon de vruchtjes van en moesten ze nog niet droog genoeg zijn leg je ze op een schaal op de vensterbank in de zon of boven de verwarming ,dit natuurlijk als deze al moet opgezet worden.
grtjs
zaterdag 14 augustus 2010 - 19:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).