menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pompoen of pattison gemixt

Ga naar meest recente reactie

suldrun

Suldrun

Kan het dat echte pompoen plantjes toch pattisons krijgen omdat die er naast groeien?

Ik had namelijk het idee dat ik veel meer pompoenen had en nu is bijna alles pattison ook sommige courgettes.

of heb ik mij toch vertelt in de plantjes.

als de pompoenen daadwerkelijk pattisons worden kan het dan ook zo zijn dat ze wel de oranje zoete pompoenen smaak hebben?

Weet iemand het andwoord? het zijn wel echte zaadjes uit een pakje
vrijdag 9 juli 2010 - 15:52
printemps

Printemps

Als de zaden uit een pakje komen zijn ze wel soortecht
Soms heb je eens een missing van een zaadje dat in de vulmachine was blijven steken maar dat komt niet zo vaak voor
Wat wel kan is dat je zelf zaden oogst en die zaait uit een vrucht dat die niet soortecht zijn

mvg
Misschien had je wel meer pompoenen en zijn ze zoals bij mij steeds opgegeten door de slakken
vrijdag 9 juli 2010 - 16:56
suldrun

Suldrun

ik heb alles nog eens goed bekeken en het zijn wel echte pattisons en echte courgettes en pompoenen blijkbaar zijn er inderdaad wat pompoenen gesneuveld en zijn de verhoudingen nu anders ach ja ik hoop dat pattisons ook lekker zijn
vrijdag 9 juli 2010 - 18:04
Polplastron

Polplastron

Patisson! Lekker op zelfgemaakte pizza, in de soep of gewoon klaargemaakt met wat peper en zout! HHHHeeerlijk! En als je ze niet lust deel je ze gewoon uit. Onze kennisen zijn verdeeld in hun houding; sommigen vinden ze heerlijk en de andere durven ze niet op te eten omdat ze ... te mooi zijn!
zondag 25 juli 2010 - 21:18
suldrun

Suldrun

Bedankt voor je tips ze beginnen al lekker groot te worden ( de vruchten ) maar hoe kan ik zien of ze klaar zijn om te plukken?

zondag 25 juli 2010 - 21:25
Polplastron

Polplastron

Patisson laat je best niet te groot worden. Ze zijn eigenlijk het lekkerste als ze niet veel groter zijn dan een pompelmoes! Hoe groter ze worden, hoe dikker de schil en hoe minder de smaak. De kleintjes gaan hier mee in allerlei gerechten. De grote gebruiken wij als sier of voor in de soep.

Hoe sneller je ze oogst, hoe sneller ze weer nieuwe bloemen en vruchten maken trouwens!

Veel plezier ermee!
zondag 25 juli 2010 - 22:52
suldrun

Suldrun

oh dus niet als een pompoen wachten tot ze klaar zijn maar meer als courgettes?

maandag 26 juli 2010 - 08:22
Polplastron

Polplastron

Inderdaad! Ze hebben een pompoenachtig uiterlijk, maar eigenlijk zijn het een soort courgettes. Overigens zijn pompoenen en courgettes ook gewoon planten van de zelfde familie hoor.

Groetjes,

Pol
maandag 26 juli 2010 - 08:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).