Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op de volkstuin heb ik boerenkool staan en die zit onder de wittevlieg letterlijk onder om dat ze aan de onderkant van het blad zitten en moeilijk bij te komen om te bestrijden. Mijn vraag wie heeft er ervaring met de bestrijding van dit probleem want het wordt ieder jaar erger.
Wij kennen dat probleem ook op het volkstuinen complex. Tot voor 3 jaar terug hadden we daar geen problemen mee, maar nu wel. En ook nu zijn er tuinders die kunnen tuinieren zonder spuiten en dus maar niks doen. Kijk dat werkt niet. De laatste jaren spuit ik met een sterke broes regelmatig de beestjes van de onderkant van de bladeren weg en begin daar vroeg mee en herhaal dat na 7 dagen (eitjes komen namelijk ook uit) en wat later spuit ik regelmatig met Spruzit en nu zijn de planten er aardig vrij van. Op mijn blog heb ik daar ook over geschreven.
Het doet me goed om te zien hoeveel ik er met water eraf kan spuiten en dan aan de grond vast te plakken met de broes.
De witte vlieg hou ik uit de serre door tabaksplanten te zetten. Twee planten is genoeg voor een serre van 10 m². Telkens ik in de serre kom loop ik tegen de planten zodat de geur zich verspreid. Rond deze tijd zijn de tabaksplanten klaar om gedroogd te worden. In het voorjaar maak ik dan een aftreksel van de gedroogde tabak en daar spuit ik mee als het nodig is.
Kries
Moestuinder (klinkt toch nie zo slecht?),
volgens mij ga je gewoon naar "mijn profiel", bovenaan en daar kan je dan je naam veranderen.
groetjes
Ann
PS: mail ontvangen i.v.m. zaadjes?
Nee, het spijt me maar ik ben mis.
Ik heb het geprobeerd en je kan alles veranderen behalve je gebruikersnaam....ik denk dat je jezelf moet uitloggen en terug inloggen. Misschien moet je het eens aan Kurt vragen...
Ann
Vraag eens stellen aan Kurt en dit bij "ALGEMENE VRAGEN IVM HET FORUM"
Ik vrees dat je moet uitloggen en opnieuw inloggen met een andere naam.
Dus gewoon opnieuw beginnen bij t' begin.