Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
op mijn tuin staat een, al wat oudere, stoofperen boom. Hij doet het goed en ziet er geweldig uit! Mijn buurvrouw heeft een gele/witte framboos, die stiekem voet aan de grond probeert te krijgen in mijn tuin. Dit is rond mijn boom... in hoeverre is dat toelaatbaar en wat kan ik daar mee / tegen doen?
persoonlijk wil ik de natuur, gecontroleerd, haar gang laten gaan. Maar, niet ten koste van mijn boom....
mijn vraag is; kan ik ze samen laten bestaan? De framboos is een lage vruchtdrager, al-dan-niet met hulp en de perenboom een hoge... Ik kan bij mesten, 'door mesten' en/of vochtig houden, maar weet iemand of de een de ander kannibaliseert?
Ik zou de framboos doorsteken en verplaatsen,dan is die al zeker van u, en verplanten want het zou kunnen dat je perenboom het licht gaat wegnemen van de framboos en dan krijg je van die lange opgeschoten sprieten waar je niet veel opbrengst ga van hebben.
groeten
Charelke