Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn verzoek is om nog even naar de lijst te kijken en als je nog soortnamen hebt, om die dan in een reactie te vermelden, zodat de lijst zoveel mogelijk compleet is.
Als er ! staat dan is de verpakking zodanig dat ik niet kan zien hoeveel zaden er in een zakje zitten.
Als er ? staat dan zijn de zaden te klein om te tellen of de hoeveelheid is te groot om te tellen hoeveel zaden er zijn.
Ik zal de lijst in de komende maanden hernummeren en weer klaar maken voor de volgende ronde in oktober 2010.
Super Thanja ! Ik kijk al uit naar volgend jaar, dan kan ik echt op voorhand plannen wat ik zal gaan zetten !
Bedankt voor je moeite wat betreft deze caroussel. Als je een aanspreekpunt zoekt in België voor volgend jaar dan stel ik me graag kandidaat.
Thanja
Goed initiatief, volgend jaar doen we weer mee.
Er zitten al zoveel soorten in de verzameling dat het moeilijk wordt om nieuwe bij te voegen.
Zorg ook dat het zaak niet te oud wordt, datum noteren?
We zullen zorgen dat volgend jaar al het zaad van 2009 opgebruikt wordt.
Dank U
Silvain
@ Depauws: Toen ik begon, stond er ook een houdbaarheidsdatum bij de zaden. De lijst die digitaal werd verzonden is op een gegeven moment niet meer verstuurd, waardoor ook niet meer duidelijk was welke zaden tot wanneer houdbaar zijn. Ik wil dat volgend jaar wel weer inzetten.
@ Marianne: Volgend jaar kun je je intekenen op een lijst, ik bepaal de volgorde (Maar ik kan wel rekening houden met wensen )
Na een paar uurtjes ploeteren heb ik alles op een rijtje. Ik heb alle zaden in gripzakjes gedaan en eens goed gekeken naar de invulling die anderen hebben gegeven aan de groentecarrousel.
De regels werden na verloop van tijd niet meer gekopieerd, waardoor ik denk dat het niet meer duidelijk is geweest wat je toe kunt voegen en wat niet. Volgend jaar moet daar meer duidelijkheid over gegeven worden.
Ook wil ik iedereen verzoeken die nu al weet dat hij volgend jaar mee gaat doen om gripzakjes te kopen die gemakkelijk hersluitbaar zijn. Via marktplaats (zoeken op gripzakjes) kun je al 100 kopen voor €0,40 + verzendkosten. Ik heb nu mijn eigen gripzakjes gebruikt voor de meeste toegevoegde zaden. Geen probleem voor 1 jaar, maar dat ga ik niet jaar na jaar doen
Het gewicht van de zaden nu, zit op 95gram, dus ook de (on)kosten kunnen bespaard worden als iedereen zijn zaden verpakt in licht materiaal, zoals gripzakjes.
De lijst ziet er nu als volgt uit: [afbeelding verwijderd niet-https]
Thanja,ik denk ook dat je sommige namen wel eens moet nakijken of ze wel degelijk bestaan.Zo zie ik de tomaat 'Angella',terwijl ik bijna zeker ben dat deze de tomaat 'Tangella' is. Voor zover ik weet bestaat deze 'angella 'niet,maar de 'Tangella'is een gele mooie tomaat.
Grtjs
De deelnemers kunnen ook die gripzakjes vinden in je plaatselijke PC winkel
Bij de lege cases (PCkasten)zitten steeds de vijzen(schroeven) in zulke zakjes
Bedankt Victor, ik zal het aanpassen. Als er iemand is die nog meer wijzigingen of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag. Volgend jaar zal er ook meer controle over de lijst zijn, zodat ik sneller hoop te zien of er een goede naam tussen staat.
@ Ann: dat is ook een goede tip!
Ik zal het tweede plaatje ook nog een keer zichtbaar maken.
Ah de carroussel is weer rond en wat een enorme lijst is het geworden zeg!
Ik heb al 2 kweekbakjes staan en de plantjes moeten bijna naar buiten.
Gripzakjes had ik ook gehaald en de gebruikte van deze ronde die weer leeg zijn worden bewaard, zelf had ik ze bij een boekhandel gehaald. De Fries Boekhandel, maar ik heb zo'n vermoeden dat deze winkel niet bij jullie in de buurt zit.