Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Volgens groene vingers een nieuwe groent- peper op de markt.
Heb zelf een plant van 9jaar oud in de serre, 12jaar geleden zaadjes gekregen van een vietnamees en al vele zaden en planten uitgedeeld.
Heb die ook staan buiten in een pot,zaadjes gekregen van An
Die zijn heet zeker
Ik ga hem (heb er maar 1 aanstaan)aan Fatma geven
Ik durf er niet van eten en ook niet aan te komen
Ik ben vroeger ne keer slecht gevaren,na al 3 keer mijn handen gewassen te hebben had ik toch nog mijn oog verbrand,dus ik kom er niet meer aan
De buitenkant smaakt naar paprika, alleen het hart met de zaden is heet.
Ik denk dat Lysianthus of Thuja ze zondag bij canna-banana ook hebben geproefd.
@ Danny,
Ik heb het ook gezien op Groene vingers als ik jou niet de week ervoor had gezien met je Hotbells bij Cana Banana, had ik het geloofd
Thuja en ik hebben er inderdaad van geproefd, welliswaar van de buitenkant want dichter naar de zaden toe durfden we niet
Met de winter voor de deur, laat ik ze drogen in mijn gemaakt bloemstuk, zo heb ik er dubbel geniet van.
Nog eens een dikke merci voor je gulheid, heel de buurt maakt pompoensoep à la Danny.
En waarom noemen die nu plots 'hotbells', staat niks van op internet en is vermoedelijk door die school in Geel uitgevonden, zouden afkomstig zijn van tjechië alhoewel oorspronkelijk van Brazilie.
Capsicum baccatum 'bishop's crown' is de gangbare naam en hierover is er tenminste nog informatie te vinden.
Had ze oorspronkelijk ook in het geel, doch deze ben ik na enkele jaren kwijtgeraakt.
'k heb het aangepast Danny.bedankt voor de juiste benaming.
Ik verwonderde me al dat ik er niets van informatie van vond op het net, alleen Groene Vingers natuurlijk.
Overigens mooi gedaan, je maakt wel prachtige stukjes.
Niet dat die naam hotbells niet goed gekozen is maar telkens nieuwe namen het is niet meer bij te houden en je weet op 't einde niet meer over welke plant het gaat.
Inderdaad stonden er nog geen paprika's of andere groente zaden op de site toen jij keek. We zijn net begonnen met het toevoegen van groente zaden. Toen jij keek stonden de categorieën al wel in de sitemap maar er stonden nog geen zaden in.
In de komende weken wordt alles online gezet dus kom nog een keertje terug
tja Marianne het was stom toeval denk ik, ik had alle categorieen net online gezet en die zie je dan al in de sitemap. Het invoeren van de soorten daar ben ik de dag erna begonnen. Dus als je nu de sitemap bekijkt kan je al zien welke groente soorten er allemaal gaan komen.
Voor alle zaden er daadwerkelijk opstaan ben ik wel enkele weken verder. Er komen in totaal 180 nieuwe soorten groentezaden bij.
Alles wordt eerst verpakt en daarna koud opgeslagen. Dus ja dat is even werk
Oke als jullie het zo stellen dan zal ik hier af en toe kleine updates schrijven over de vorderingen op de site, ik zal inderdaad geen links plaatsen, de mensen vinden het nu toch wel.
Allereerst wil ik zeggen dat ik pas zaden op de site zet als ze ingepakt zijn en gekoeld zijn opgeslagen. Dit voorkomt lange levertijden waar je soms wel over hoort. Ik lever binnen enkele dagen, soms zelfs slechts een dag.
Nou qua zaden heb ik vandaag de Aubergines afgemaakt er zijn nu 4 soorten.
- Black Beauty
- Turkish Orange
- Violetta Di Firenze
- Violetta Lunga 2
Verder heb ik de afgelopen dagen 8 nieuwe soorten tomaat op de site gezet.
- Ace 55 VF
- Black Cherry
- Black Krim
- Black Prince
- Cerise
- Costoluto Fiorentino
- Currant Red Sweet Pea
- Gardeners Delight
Dit is qua tomaten slechts het begin want ik heb in totaal 28 verschillende soorten maar de overige 20 zullen komende week wel online komen.
Vorige week had ik al komkommers en paprika's op de site gezet en 19 verschillende peper soorten. De pepers worden nog uitgebreid met 23 nieuwe soorten.
Alle zaden op de site zijn op voorraad, geen naleveringen die maanden op zich laten wachten enz.
oke dit is de update voor deze week. Als je het wilt doe ik dit eind volgende week weer.
Ja dat zat ik ook te denken. Moet ik er een aparte topic van maken?
Ik heb ook wel eens meegemaakt op een forum dat ze er negatief op reageerde dus ik wil dat hier niet herhalen.
Ik zal regelmatig nieuwe zaden in mijn shop zetten dit kan voor een hoop mensen interessant zijn, maar er zijn ook mensen die commerciële berichten op een forum niet appreciëren. Ik wil niemand voor de kop stoten.
Om misverstanden te vermijden kan je het best persoonlijk aan Kurt vragen in een nieuwe topic onder tuinbabbel.
Hij zal dat zeker op prijs stellen en jou binnen de kortste tijd antwoorden.
Zo zal het voor jou ook meteen duidelijk zijn wat kan en niet kan.
mvg
Lysianthus