Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben een beginner in de tuin, sinds dit jaar hebben wij een goedlopende moestuin die wij zo ecologisch mogelijk benaderen. Mijn vraag is dan ook: bestaat er een "groene" manier van rupsen bestrijden? Alle tips zijn welkom.
Als het niet te veel rupsen zijn probeer ze dagelijks te vangen met de handen als het niet anders kan spuiten met bacillus thuringien dit is een volledig onschadelijk product zowel voor mens en dier wordt verkocht onder de naam Thurcide HP, Bactospeine en Dipel
Bestuif ze met gesteentemeel of lavameel, die tip heb ik eens gehad van een tuinier.
Bij tomatenlukt het om zo beestjes weg te houden.
Ik weet niet of het voor jou helpt maar het is inieder geval een biologisch produkt..
Ann
voor kom gewoon dat er rupsen op je broccoli komen door er een gaas over te spannen
dit voorkomt dat je volgend jaar zal moeten sproeien met gelijk welk middel eenmaal ze er op zitten ga dan eens kijken bij biobest of coppert naar een insect die de rups parasiteert jeroen