Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn peultjes zijn bijna uitgegroeit, en ik heb nog een hele grote pot met
sperzieboontjes ( planten ) staan.
Ik heb weinig ruimte in mijn tuin, maar mijn vraag is: Kunnen de sperziebonen na verwijderen van de peultjes plant, op die plek komen te staan?
Of moet ik ook nog wat verse aarde erdoorheen gooien?
Dan ga ik op het laatste advies af.
Ik zal de grond zoveel mogelijk leeg scheppen ( het is maar een richeltje )
en de boontjes plaatsen.
De ellende is dat ik zo weinig plek heb in mijn tuintje, maar ik wil van alles proberen
Je kunt de grond op de ene plek eruit scheppen en nieuwe grond erin en de uitgeschepte grond doe je dan weer op de plaats waar je de nieuwe grond vandaan gehaald hebt.
Ik heb het klusje vanmiddag geklaard.
Oude aarde eruit geschept, en nieuwe erin.
Daarna de boontjes geplant, en natuurlijk water gegeven.
Zal mij benieuwen.
Jullie gaan vast heel hard , maar ik vraag het toch...
Is er een verschil tussen de zaden van peultjes en sperziebonen?
Natuurlijk weet ik dat het een andere groente is. Maar groeit het nog uit hetzelfde zaadje/boontje ofzo?
En... ik heb hier wat peultjes liggen. Kan ik daar de boontjes uithalen en die zaaien??
Als je boontjes na erwten of peulen wil zetten wil niet groeien
dan zoals wij dat noemen soldaatjes (ze groeien niet)
Daarom doen wij ze voorzetten in pot en daarna uitplanten
En dan groeien ze goed.