Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb sinds kort wat plaats gemaakt voor een kleine moestuin in mijn tuin, ong. 6 m2. Niet groot, maar hopelijk groot genoeg om toch iets te kweken. Zie foto.
Nu heb ik reeds 3 bedden gemaakt op mijn nog gezaaide gras. Omdat ik gehoord heb dat het beter is om niet te gaan spitten omdat je dan de structuur van de grond te veel beschadigd en je meer kans op ongedierte en onkruid hebt. Nu heb ik die 3 bedden (afgebakend met houten planken) volgestrooid met afgemaaid gras... ook van horen zeggen.
Maar ik weet niet echt of dit de goeie techniek is om het gezaaide gras te doen verdwijnen.
Iemand tips hoe ik het beste start? Laat ik het gras liggen? Doe ik het weg? Toch omspitten?
Als alles klaar is: wat zijn aanraders voor een beginnende tuinier? Elk jaar zaai ik wel al sla en kruiden e.d., nu zou ik toch eens wat meer willen uitproberen.
De bakken zien er goed uit en spit het toch maar de eerste keer om. het gras kun je mee onder spitten het verteert wel. Na het spitten heb je dan tenminste een goede losse grond om mee te starten. Het volgend jaar kun je dan volstaan met een spitvork of woeler. met losse grond kun je de onkruiden ook beter de baas, je trekt ze er dan met wortel en al uit.
aanraders zijn o.a. stamslaboontjes, bietjes, sla, andijvie, paar aardbeienplantjes
radijsjes.