Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb ook enkele kerstomatenrassen gezaaid te weten : Tiny Tim,Balconi Red en Balkonzauber.
Bij info op Internet zegt de een dat er wel gediefd moet worden en de ander dat men dat achterwege moet laten.
Wie heeft nu gelijk.
Als het er bij dieven alleen om gaat om grotere kerstomaten te krijgen, dan kies ik ervoor om niet te dieven en veel tomaten te oogsten.
Graag jullie advies.
De struiktomaten hoeven niet gediefd te worden, ze groeien in struikvorm. Een stamtomaat (of klimmer) groeit aan een centrale stam en bij dit type kun je beter wel dieven.
Van de Tiny Tim en de Balconi Red weet ik dat het struiktomaten zijn. Ik heb de tomatensoorten allebei (en al enkele jaren). Deze tomaten dief ik niet. De opbrengst is altijd goed, voor een coctailtomaat.
De BalkonZauber ken ik niet en kan ik ook niet terugvinden in het boek van Peter Bauwens. Als je erachter kunt komen of het een struik- of een stamtomaat is, dan kun je daarna wel of niet dieven.
Het dieven van tomaten is zeker belangrijk , heeft men de planten in een kas dan hoeft het niet zo streng genomen te worden. Klimaat makkelijk te beheersen.
Staan de planten buiten , is dieven misschien noodzakelijk, houdt de planten open dit met het beheersen van de aardappelziekte. De planten zijn sneller droog en de zon kan ook beter bij de vruchten,
Sommige kerstomaatjes behoven niet gedieft te worden , dit staat op de verpakking vooral in een pot geplant, dan is de voedsel toevoer ook niet zo groot.