menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstomaten dieven

Ga naar meest recente reactie

floragek

Floragek

Hallo beste forumleden,

Ik heb ook enkele kerstomatenrassen gezaaid te weten : Tiny Tim,Balconi Red en Balkonzauber.
Bij info op Internet zegt de een dat er wel gediefd moet worden en de ander dat men dat achterwege moet laten.
Wie heeft nu gelijk.
Als het er bij dieven alleen om gaat om grotere kerstomaten te krijgen, dan kies ik ervoor om niet te dieven en veel tomaten te oogsten.
Graag jullie advies.

Groeten,
Henk
maandag 11 mei 2009 - 22:15
corrielat

Corrielat

Dat zou ik ook wel eens willen weten,

ik heb ze ieder jaar wel gediefd,
omdat ik denk dat het ook moet.

Dus ik wacht de antwoorden af.
maandag 11 mei 2009 - 22:24
miriam

Miriam

dieven
maandag 11 mei 2009 - 22:27
Thanja

Thanja

De struiktomaten hoeven niet gediefd te worden, ze groeien in struikvorm. Een stamtomaat (of klimmer) groeit aan een centrale stam en bij dit type kun je beter wel dieven.

Van de Tiny Tim en de Balconi Red weet ik dat het struiktomaten zijn. Ik heb de tomatensoorten allebei (en al enkele jaren). Deze tomaten dief ik niet. De opbrengst is altijd goed, voor een coctailtomaat.
De BalkonZauber ken ik niet en kan ik ook niet terugvinden in het boek van Peter Bauwens. Als je erachter kunt komen of het een struik- of een stamtomaat is, dan kun je daarna wel of niet dieven.

dinsdag 12 mei 2009 - 09:04
lam

Lam

Het dieven van tomaten is zeker belangrijk , heeft men de planten in een kas dan hoeft het niet zo streng genomen te worden. Klimaat makkelijk te beheersen.
Staan de planten buiten , is dieven misschien noodzakelijk, houdt de planten open dit met het beheersen van de aardappelziekte. De planten zijn sneller droog en de zon kan ook beter bij de vruchten,
Sommige kerstomaatjes behoven niet gedieft te worden , dit staat op de verpakking vooral in een pot geplant, dan is de voedsel toevoer ook niet zo groot.
dinsdag 12 mei 2009 - 09:34
floragek

Floragek

Iedereen bedankt voor zijn of haar advies.
Ik denk dat ik de tomaten maar eens niet dief.

Groet,

Henk
woensdag 13 mei 2009 - 21:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).