Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb radijzen geplant al meer dan 4 weken geleden.
en nu heb ik een probleem in de plaats dat de radijzen groeien groeit de plantjes.
zou dat helpen als ik de platjes korter knip of niet
als iemand me kan helpen met dank bij voor baat
groetjes anouk
Heb jij radijzen geplant?
Meestal zaai je die toch gewoon?
Het is wel normaal dat eerst het loof groeit alvorens de knolletjes gaan dikken. Ik zou er niets afknippen.
Je had die ook in de bloembak kunnen laten staan en gewoon uitdunnen, zoveel plaats heeft een radijsje niet nodig.
Ik heb ze zelfs in de zaaibak al eens gekweekt in de serre.
Wel zorgen voor een regelmatige watergift anders kunnen ze behoorlijk straf zijn.
tis geen gewone plantje van een paarcentimeters het zijn enk ik 50 cm
en e staan bloemen op
is da erg of gewoon laten doen
ik geef ze elke dag water als het te droog weer is
50 cm?
Dat klinkt als slangenradijs, dat groeit weelderig en wordt inderdaad zo groot, na de bloemetjes komen dan de radijsjes (bovengronds dus). Ze zijn groen en hebben de vorm van een pepertje.
Is het een hele struik?
Groetjes
Ann