menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappel

Ga naar meest recente reactie

alloo

Alloo

Vandaag heb ik een discusie gehad over het oogste van de vroege aardappel ,ik heb altijd gedacht dat een vroege aardappen 90 dagen na het planten mocht uitdoen, mijn colega sprak van 70 dagen,wat is jullie mening???
Groetjes Alfons
dinsdag 1 juli 2008 - 21:24
andre

Andre

Meestal wordt de vroege aardappel geoogst na 90 dagen . Dan beginnen de meeste planten af te sterven

andre
dinsdag 1 juli 2008 - 22:19
Bartje22

Bartje22

Als ze in bloei staan kun je ze al oogsten! dit is na ongeveer 60 dagen.
maar hoe langer je wacht hoe groter de aardappelen worden. die van mij zitten nu 65 dagen in de grond. ( even voor je uitgerekend);p en er zitten al behoorlijke kanjers aan en ze smaken verrukkelijk

p.s. als je ze helemaal laat afsterven heb je zoveel aardappelen tergelijk en als je er nu al telkens wat steekt heb je telkens nieuwe aardappelen.. of hoe ze dat hier noemen.. Tuffels

groetjes en eet smakelijk
dinsdag 1 juli 2008 - 22:40
printemps

Printemps

hallo

bij mijn ouders werden de grootste hol binnenin als ze lang in de grond bleven

mvg
an
woensdag 2 juli 2008 - 18:08
Nat_Pan

Nat_Pan

... Wanneer ze klaar zijn ??? ...

Da's eigenlijk simpel. Ik tel geen dagen, ik ga met de hand eens in de grond voelen van zodar ik de eerste bloempjes merk...

Planten onder plastiek geeft het voordeel van nog wat vroeger aardappeltjes te hebben! Dan is oogsten leuk, want dan kosten ze in de winkel de prijs van goud ...
woensdag 2 juli 2008 - 18:57
hugo

Hugo

of je doet het zo, en hebt ze hééééééééééél vroeg

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&tid=5093&hl=vroege_patatjes

groetjes
woensdag 2 juli 2008 - 19:56
greener

Greener

Ik heb vandaag de eerste vroege aardappelen uit de grond getrokken met goed resultaat.
Mij is altijd geleerd dat als ze in bloei staan, je al kan gaan beginnen ongeacht het aantal dagen dat ze in de grond zitten.
Tot nu toe altijd goed geweest!

Greener - Sebas
donderdag 3 juli 2008 - 19:26
Rita1960

Rita1960

Hoi Hugo,

Heb je topic even bekeken ziet er héééé'l goed uit! (mjammie, mjammie) Welk ras aardappelen gebruik je hiervoor?? ( heb n.l. nog een lege specie/metser kuipen over voor volgend jaar)
groetjes,

Rita
donderdag 3 juli 2008 - 19:48
Fons

Fons

Alfons, op 10 Arpil "gloria" aardappel geplant, beginnen oogsten omstreeks 15 juni dus 65 dagen, bij het schrapen kwam de pel vlot los, nu 14 dagen later dus 80 dagen gaat het schrapen moeilijker en zullen in de toekomst geschilt moeten worden,ik veronderstel dat vanaf dag 80 de aardappel tot volle rijpheid is gekomen, het kruit begint geleidelijk te vergelen.
Volgens mijn mening is de groeilengte afhankelijk van de soort aardappel, vroege of late.
donderdag 3 juli 2008 - 21:06
hugo

Hugo

Rita, hiervoor gebruik ik het eerste vroege pootgoed dat in de wikel worden aangeboden

groetjes
vrijdag 4 juli 2008 - 18:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).