Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik had een vraag omtrend het spitten om de grond klaar te maken.
Momenteel heb ik hier een paar zakken Vivimus liggen om in de grond te werken.
Hoe kan ik deze best er in verwerken, hoeveel en is dit elk jaar opnieuw nodig.
Ik vertel er even bij dat ik van plan ben om te wisselen elk jaar van teelt.
Vivimus is een bodemverbeteraar, meer geschikt voor bloemen en aanleg vaste plantenborder. Is het niet mogelijk om in de omgeving aan goede compost of stalmest te raken. Als je toch verder wil werken met Vivimus kan je nu stillaan beginnen te denken aan spitten en het product lichtjes inwerken.
Aan een goede vruchtwisseling doen is een zeer voornaam punt in de moestuin
Andre,
moet je elk jaar opnieuw stalmest of compost onder de grond doen voor je terug start met zaaien en planten?
In de winkel hadden ze me dus vivimus meegegeven en een zak gedroogde koemest.
Dat koemest is goed. Wat de volgende jaren aangaat in verband met de bemesting moet je gewoon de groenten bemesten die bemest moeten b.v. koolgewassen, vruchtgewassen, bladgewassen en in minder waarde aardappelen. Wortelgewassen b.v. ajuin, sjalot, wortelen, witmloof kunnen geteeld worden zonder bemesting. Ook de peulgewassen moeten niet veel bemest worden Dus als je dit jaar het perceel van de koolgewassen bemest en volgend jaar zet je daar wortelgewassen erop moet je niet bemesten