Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een tijdje geleden heb ik ergens gelezen hoe men op een zuivere ongevaarlijke wijze roest op knoflookblad kon tegengaan,dus m a w geen gif gebruiken op de plant.
Ieder jaar probeer ik door zelf met zelfgemaakte plantenaftreksels deze plaag tegen te gaan en zo mijn knoflook te laten groeien tot hij rijp is.
Maar tot hiertoe is dit me nog niet gelukt.
Weet er iemand raad ?
Alvast bedankt
JAAK
SORRY maar ik kan niet meer terugvinden waar ik de ongevaarlijke wijze van bestrijdig gelezen heb
Ruim planten en rassen zoeken die minder gevoelig zijn. De aangetaste bladeren niet op de composthoop maar van de groentetuin afvoeren. Dat zijn ook allemaal manieren om het te verminderen. Verder ken ik alleen nog chemische middelen.