menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rabarber

Ga naar meest recente reactie

rosie

Rosie

wel dat heeft ons heerlijk gesmaakt de raberdermoes van mijn eigen struikje(nu nog wel) nu kan hij verder groeien tot volgend jaar.
maandag 13 augustus 2007 - 13:15
corrielat

Corrielat

Zou hij dit jaar geen nieuwe bladeren meer krijgen dan? hier toch wel.
maandag 13 augustus 2007 - 15:25
CERBERUS

CERBERUS

hier heeft hij toch ook nog nieuwe bladstelen gemaakt (al 2 keer)

groetjes,
erik
maandag 13 augustus 2007 - 15:59
rosie

Rosie

Ja, ja, de rabarber heeft terug bladstelen gemaakt maar nu moet men ze laten afsterven voor zijn voedingopslag.
maandag 13 augustus 2007 - 16:58
corrielat

Corrielat

Hallo Rosie, Ik wist niet dat je nu geen bladeren meer af mocht snijden, goed dat ik dat nu weet, ik wilde ze tot het laatste blad gebruiken, niet doen dus???
dinsdag 14 augustus 2007 - 10:51
krist

Krist

Nu nog rabarber eten ? Ik stop daar telkens mee eind juni. In de bladeren van rabarber zit oxaalzuur. Vanaf juli trekt dit oxaalzuur ook naar de stengels. Vanaf half juli is het beter te stoppen met oogsten en de stengels op te eten.
dinsdag 14 augustus 2007 - 11:26
rosie

Rosie

Bedankt krist,zal het onthouden voor volgend jaar.
dinsdag 14 augustus 2007 - 14:36
poezemieneken

Poezemieneken

wel dat heeft ons heerlijk gesmaakt de raberdermoes van mijn eigen strui kje(nu no

g wel) n
u kan hij verder groeien tot volgend jaar.

wanneer plant je best rabarber
maandag 20 augustus 2007 - 21:11
andre

Andre

poezemieneken wat een mooie naam

rababerplant je best voor de winter.

andre
maandag 20 augustus 2007 - 22:52
phili

Phili

Hoi krist,
ik dacht dat je de rabbarber gewoon door kon eten maar dat je er dan kalk bij moest doen om dat zuur te neuteraliseren, omdat dat zuur kalk uit je lichaam trekt dus ook uit je tanden, deden ze er vroeger een klein beetje kalk bij dat koop je bij de drogist.
groetjes catootje
dinsdag 21 augustus 2007 - 19:00
krist

Krist

dat van het kalk is de eerste keer dat ik er van verneem. Zijn er nog die dit kunnen bevestigen ? Indien dit zo is, dan wil ik het direct toepassen om verder van mijn rabarber te kunnen eten.
woensdag 22 augustus 2007 - 09:52
corrielat

Corrielat

Ja Ikke,
Hier heb ik een tijdje geleden een topic geopend met de vraag of iemend wist wat ze bij rabarber tovoegde, kalk dus, mijn moeder noemde het krijt.
woensdag 22 augustus 2007 - 10:38
phili

Phili

Hoi corrielat,
daar wist ik het dus van, wist dat ik het ergens gelezen had, je had er toen een stuk over geschreven.
groetjes catootje
vrijdag 24 augustus 2007 - 22:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).